x تبلیغات
کدنویسی جاوا

تازه های آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان

 

زبان های اعلامی به رایانه می گویند که چه کاری  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان باید انجام شود بدون اینکه دستورالعمل خاصی در مورد نحوه انجام آن ارائه دهد. از آنجایی که همه آنها به رایانه کمک می کنند تا مسائل برنامه نویسی را حل کند، این نوع زبان را می توان به عنوان یک زبان برنامه نویسی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان منطقی یا یک زبان کاربردی طبقه بندی کرد. به عنوان مثال می توان به Haskell، ML، Lisp و Prolog اشاره کرد.

 

#12. زبان های قالب بندی سند

برخی از زبان‌های قالب‌بندی اسناد مانند پردازشگرهای کلمه کار می‌کنند و متون چاپی و تصاویر را سازماندهی می‌کنند. به عنوان مثال می توان به SGML، TeX و PostScript اشاره کرد.

 

نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر

ابزاری برای نوشتن کدهای کامپیوتری که امکان اجرای آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  نرم افزار را فراهم می کند، نرم افزار برنامه نویسی است. زبان مورد استفاده در صنعت فناوری کامپیوتر گاهی اوقات با هم همپوشانی دارد که ممکن است گیج کننده باشد. برنامه نویسی نرم افزار کامپیوتر و توسعه نرم افزار یکسان نیستند. برنامه نویسی اجرای دستورالعمل های توسعه است، در حالی که توسعه طراحی خود برنامه است. افرادی که نرم افزار می نویسند برنامه نویس کامپیوتر نامیده می شوند. بنابراین، لیست زیر لیست نرم افزارهای برنامه نویسی برای کامپیوتر است:

 

#1. متن عالی

ویرایشگرهای متن محبوب مانند Sublime Text می  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان توانند نثر، کد و نشانه گذاری را مدیریت کنند. بنابراین مینی مپ های جانبی را برای ساختار فایل و میانبرهای صفحه کلید برای اکثر اقدامات ارائه می دهد. این یک نرم افزار فشرده پایتون و C/C++ است. به‌علاوه، می‌تواند قبل از شکست با بالابرهای بسیار سخت‌تر مقابله کند. و ویرایش کامل آن با طیف وسیعی از کنترل های صدا امکان پذیر است.

 

#2. ویژوال استودیو

بهترین برنامه کدنویسی برای ایجاد وب سایت، وب سرویس و برنامه های موبایل Microsoft Visual Studio است. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​معمولاً از آن برای ایجاد برنامه های رایانه ای استفاده می کنند. اشکال‌زدای داخلی، بازآفرینی کد، و IntelliSense (تکمیل کد آگاه از زمینه)، که می‌تواند آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  هم به‌عنوان اشکال‌زدای سطح ماشین و هم به‌عنوان اشکال‌زدای سطح منبع عمل کند، همگی از ویژگی‌های ویرایشگر کد هستند.

 

#3. کد X

با نرم افزار Xcode و Swift (یک زبان چند پارادایم از شرکت اپل)، برنامه نویسی کامپیوتر یک تجربه لذت بخش است. بنابراین بهترین ویژگی Xcode این است که به راحتی می توانید یک عنصر را در جای خود بکشید و رها کنید تا طراحی خود را کامل کنید.

 

#4. IDEA IntelliJ

برنامه نویسی با بسیاری از ویژگی ها و سفارشی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  سازی های ارائه شده توسط IntelliJ IDEA، یک برنامه جاوا، ساده شده است. با این حال، تکمیل کد هوشمند آن برای بسیاری از زبان‌ها، پشتیبانی از چارچوب میکروسرویس‌ها، و ابزارهای توسعه داخلی مانند کنترل نسخه و ترمینال، آن را به بهترین نرم‌افزار کدنویسی تبدیل می‌کند. یکی از منعطف ترین IDE ها IntelliJ IDEA است که می تواند همه چیز ر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ا از برنامه های جاوا اسکریپت از بک اند تا فرانت اند جاوا را مدیریت کند.

 

#5. AWSCloud9

با AWS Cloud9، می توانید کد منبع را با استفاده از یک مرورگر وب بنویسید، اجرا کنید و اشکال زدایی کنید. برای شروع پروژه های جدید نیازی به نصب هیچ فایل یا پیکربندی رایانه توسعه ندارید. بنابراین شامل تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای زبان های برنامه نویسی کامپیوتری شناخته شده می باشد. می‌توانید منابع را مشخص کنید، برنامه‌های بدون سرور را اشکال‌زدایی کنید، و بین اجرای از راه دور و محلی با استفاده از پلتفرم جابجا شوید. به علاوه، می‌توانید کدها را پیوند دهید، روی پروژه‌ها با هم کار کنید، و پیشرفت تیم خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

 

دوره برنامه نویسی کامپیوتر

برای ارائه هر دوره برنامه نویسی کامپیوتر، باید آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  همه چیز را در مورد آن بدانید. در زیر لیست دوره های برنامه نویسی برای ارائه در آموزش کامپیوتر آورده شده است.

 

#1. تحلیلگر داده IBM

مهارت های اکسل و صفحه گسترده باید برای انجام فعالیت های مختلف تجزیه و تحلیل داده ها، مانند دستکاری داده ها و داده کاوی استفاده شود. با IBM Cognos Analytics و نمودارها و نمودارهای اکسل متعدد داشبورد ایجاد کنید. از بسته های پایتون مانند Matplotlib برای تجسم داده ها استفاده کنید. اصول اولیه Python را بیاموزید تا بتوانید از کتابخانه هایی مانند Pandas و Numpy برای تجزیه و تحلیل داده ها و فراخوانی API ها و خدمات وب استفاده کنید. اکولوژی داده ها را توضیح دهید. پرس و جوهایی را در نوت بوک های Jupyter ایجاد کنید ک آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ه از SQL و Python برای دسترسی به داده ها در پایگاه داده های ابری استفاده می کنند.

 

#2. تجزیه و تحلیل داده های گوگل

درک عمیقی از رویه‌ها و روش‌هایی که یک تحلیلگر داده‌های  Programming training for teenagers جوان یا همکار هر روز استفاده می‌کند، به دست آورید. تکنیک های تحلیلی بنیادی را بیاموزید

باید و نباید های شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

 

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است  شروع برنامه نویسی برای کودکان که برای کودکان بالای هشت سال مناسب است. توسط Mitch Resnik در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شد. این نرم افزار به بیش از 70 زبان مختلف ترجمه شده است و می تواند توسط کودکان برای ایجاد پروژه های کوچک با استفاده از بلوک ها استفاده شود.

 

بلوک های بصری آن را به گزینه ای عالی برای برنامه شروع برنامه نویسی برای کودکان  نویسی برای بچه ها تبدیل می کند زیرا خطوط آزاردهنده کد را که می تواند حتی نوجوانان را بترساند حذف می کند. یادگیری کدنویسی ساده می شود و اولین قدم خوبی برای هر کودکی است زیرا به آنها اعتماد به نفس می دهد تا به مرحله دوم بروند.

 

کودک احساس می کند که طراحان واقعی بازی یا پروژه ای شروع برنامه نویسی برای کودکان  هستند که ساخته اند، که می تواند هیجان انگیز باشد. یکی دیگر از ویژگی های جالب این است که کار ذخیره شده خود را در سرور Scratch ذخیره می کنید که به سایر کاربران امکان می دهد آن را ببینند و از آنها یاد بگیرند.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

بلوکی

Blockly - زبان برنامه نویسی بصری برای کودکان

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بصری است شروع برنامه نویسی برای کودکان ، به همین دلیل برای برنامه نویسی با بچه ها مناسب است. این نرم افزار توسط گوگل ایجاد شده است و یک نرم افزار منبع باز است که برای همه استفاده می شود. این یک ویرایشگر کد تصویری است که می تواند به برنامه های وب و موبایل اضافه شود. بنابراین، به جای مفاهیم کد واقعی مانند حلقه ها یا متغیرها، Blockly از بلوک ها برای نمایش این شروع برنامه نویسی برای کودکان  عناصر استفاده می کند.

 

اغلب به عنوان یک کتابخانه سمت کلاینت برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در نظر گرفته می شود. یک راه خوب برای فکر کردن به Blockly این است که به آن به عنوان یک زبان ایجاد شده از چندین زبان برنامه نویسی دیگر نگاه کنید. همچنین می توان آن را به عنوان یک ابرمجموعه از زبان ها به دلیل ای شروع برنامه نویسی برای کودکان ن ویژگی توصیف کرد. این اغلب به عنوان پاسخ گوگل به Scratch در نظر گرفته می شود زیرا این دو شباهت های زیادی دارند.

 

این نرم‌افزار با چیدن بلوک‌ها در کنار هم برای تشکیل کد کار می‌کند که بعداً می‌تواند به کد متنی واقعی ترجمه شود. با وجود اینکه Blockly بسیار مناسب برای کودکان است، می‌تواند برای ایجاد معادلات ریاضی و سایر کدهای پیچیده‌تر نیز استفاده شود، به همین دلیل است که می‌تواند کدنویسی را برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان کودکان تا سن 16 سالگی آموزش دهد.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

لوا

در نهایت، Lua تنها زبان برنامه نویسی مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن در این لیست است. زمانی که برای اولین بار با بچه ها کدنویسی می کنید و آنها را با کدهای مبتنی بر متن آشنا می کنید، زبان خوبی برای استفاده در نظر گرفته می شود.

 

Lua یک زبان برنامه نویسی رایگان است که به دلیل سرعت و سادگی شناخته شده است. اغلب برای ایجاد برنامه ها و بازی ها در دستگاه های Android و iOS استفاده می شود شروع برنامه نویسی برای کودکان . با این دمو زنده می توانید ببینید که برنامه های Lua چه شکلی هستند.

 

 

اگر فرزندان شما به تازگی اولین کلاس برنامه نویسی خود را می گذرانند، مهم است که چند دقیقه برای آماده سازی آنها وقت بگذارید تا بدانند چه انتظاری دارند. شما می توانید این کار Start programming for kids  را با توضیح اینکه دقیقاً کدنویسی چیست و چند زبان از رایج ترین زبان هایی که می توانند با آنها روبرو شوند را توضیح دهید.

 

شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

پیشانی آن است. برای کاربران، بخش ظاهری شروع برنامه نویسی برای کودکان  «واسط کاربری» است. برای توسعه دهنده، این طراحی رابط کاربری و برنامه نویسی است که در پس ایجاد عملکرد رابط است.

 

توسعه Frontend اساساً تلاشی برای ایجاد روانترین یا تجربه کاربری است. آنها کار می کنند تا رابط کاربری را آسان کنند. ساده به نظر می رسد، اما در واقع، کدنویسی زیادی وجود دارد که حتی ساده ترین کارها را پشت سر می گذارد. تعجب خواهید کرد

 

به عنوان مثال، یک برنامه تلفن همراه دارای ظاهر بسیار شروع برنامه نویسی برای کودکان  متفاوتی نسبت به یک برنامه دسکتاپ با ویژگی های مشابه است. در دنیای امروز، توسعه‌دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت‌ها بر روی چندین دستگاه با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش به راحتی کار می‌کنند.

 

توسعه باطن چیست؟

Back end Development بر روی کار اصلی سایت تمرکز دارد. مسئولیت های اصلی این توسعه دهندگان شامل به روز رسانی و نظارت بر عملکرد سایت است. توسعه Backend معمولا از سه بخش تشکیل شده است:

 

  یک سرور،

  یک اپلیکیشن،

   یک پایگاه داده

توسعه دهندگان بک اند کدی را می نویسند که اطلاعات ر شروع برنامه نویسی برای کودکان ا از پایگاه داده به مرورگر متصل می کند. به توسعه دهندگان بک اند معمولاً توسعه دهندگان وب گفته می شود.

 

باگ چیست؟

در حالی که شما همیشه یک باگ را یک حشره می‌دانستید، در دنیای کامپیوترها، این یک (یا چند) خطای آزاردهنده در برنامه نرم‌افزاری است که به آن اجازه نمی‌دهد بدون مشکل کار کند. این اشکال دلیل همه رفتارهای عجیب و غریب مانند خروج غیرمنتظره از برنامه یا خراب شدن برنامه است.

 

بنابراین به یاد داشته باشید زمانی که عملکرد خاصی در شروع برنامه نویسی برای کودکان  برنامه ای که شما استفاده می کنید کار نمی کند، این یکی از اشکالاتی است که توسعه دهندگان هنوز در تلاش برای کشف آن هستند. یک برنامه معمولاً پس از رفع همه اشکالات عمومی می شود.

 

منبع باز چیست؟

نرم افزارها به طور کلی دو نوع هستند:

 

· نرم افزار متن باز

 

· نرم افزار اختصاصی یا نرم افزار منبع بسته

 

برنامه نویسی یک برنامه منبع باز رایگان است که توسط افراد  شروع برنامه نویسی برای کودکان دیگر حتی بدون هیچ مجوزی قابل تغییر است. نرم افزار رایگانی که دانلود می کنید عموماً نرم افزار منبع باز است.

 

نرم افزارهای منبع باز معمولا ترجیح داده می شوند زیرا به کاربر اجازه می دهند کنترل بیشتری بر نرم افزار داشته باشند. کد این نرم افزار را می توان بررسی کرد تا اطمینان حاصل شود که کار غیر ضروری برای کاربر انجام نمی دهد. از آنجایی که این نیازی به مجوز یا اطلاع قبلی برای مالکان ندارد، کاربرانی که برنامه نویس نیستند نیز می توانند از نرم افزار منبع باز استفاده کنند. GitHub و Python دو پلتفرم منبع باز بسیار شناخته شده هستند.

 

6 دلیل اصلی که چرا باید به کودکان کدنویسی آموزش دهید

قبل از شروع، بیایید فقط زندگی فعلی خود را در نظر بگیریم و اینکه چقدر به صفحه نمایش وابسته هستیم. اما به دوران کودکی خود فکر کنید. چه تعداد صفحه نمایش به جز صفحه تلویزیون خود شروع برنامه نویسی برای کودکان  را به خاطر دارید؟ گوشی های هوشمند حتی تا سال 1992 اختراع نشدند!

 

حالا به آینده فکر کن آیا موافق نیستید که کل جهان در حال گذار به سمت وابستگی کامل به صفحه نمایش است؟

 

بنابراین، هنگامی که از او پرسیده شد "چرا باید به کودکان شروع برنامه نویسی برای کودکان  کدنویسی آموزش دهید" اولین و مهمترین پاسخ به آن این است که کدنویسی سواد جدید است.

 

آنچه امروز شاهد آن هستیم آغازی است برای اینکه کدنویسی در برنامه درسی آموزشی کودک ضروری می شود تا آنها بتوانند برای آینده در حال رشد آماده شوند. این سواد جدید چیزی است که یک نیاز ضروری برای مشاغل در آینده خواهد بود.

 

هوش مصنوعی و ML تبدیل به کلمات کلیدی جدید شده اند شروع برنامه نویسی برای کودکان . آنها تنها در سال جاری مسئول ایجاد 1.4 میلیون شغل بودند! آموزش کدنویسی به کودکان، آنها را برای فرصت های شغلی فراوان در سنین پایین آماده می کند.

 

گذشته از این، کدنویسی کاربردهای متعددی در تعالی بخشیدن به کودک به طور کلی دارد.

 

شایستگی هایی که کودکان می توانند در حین یادگیری کدنویسی ایجاد کنند

دلیل اهمیت قرار دادن کودکان در معرض کدنویسی در سنین پایین این شروع برنامه نویسی برای کودکان  است که در سنین 0-18 سالگی مغز انسان به طور مداوم در حال رشد است. در حالت ایده آل، مغز انسان در سن 25 سالگی به طور کامل رشد می کند. با این حال، در این سال ها در مدرسه است که کودکان واقعاً تمام انواع هنرها و علوم را کشف می کنند تا بتوانند تمایل خود را دریابند. در واقع، دلیل این که مدارس دارای 10-13 موضوع مختلف هستند، این است که مغز انسان بتواند اطلاعات لازم را در زمینه های مختلف به دست آورد.

 

برنامه نویسی یکی از این زبان هاست که اثری همه جانبه بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  روی پالایش مغز انسان می افزاید. وقتی به بچه‌ها کدنویسی آموزش می‌دهید، اساساً مغز آن‌ها را طوری شکل می‌دهید که بتواند جنبه‌های مختلفی را که نه تنها به آموزش STEAM بلکه به زندگی آن‌ها مربوط می‌شود، رسیدگی کند. برخی از سازمان‌های آموزشی مانند کدینگال، چندین روش تحقیق شده مانند طبقه‌بندی بلوم را برای آموزش کدنویسی به کودکان ترکیب می‌کنند. در اینجا مدل طبقه بندی بلوم به نظر می رسد:

 

3

 

خلاقیت: کدنویسی به طور کلی نیاز به آزمایش و تغییر و شروع برنامه نویسی برای کودکان  ترکیبات زیادی دارد. این به کودک فشار لازم را می‌دهد تا خارج از چارچوب فکر کند - یعنی خلاقانه فکر کند. شباهت خاصی بین کدنویسی و داستان گویی وجود دارد و تنها زمانی که کدنویسی در سنین پایین آموزش داده شود، این درک روشن می شود. برنامه نویسی کودک ایجاد کودک است!

ارزیابی: ارزیابی همچنین به یک کت  Start programming for kids و شلوار قوی برای یک تبدیل می شود

مهم ترین کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ

 

چگونه برنامه نویسی اسکرچ را به کودکان آموزش دهیم؟

شما می توانید با ثبت نام در برخی کلاس های آنلاین، برنامه نویسی  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اسکرچ را برای کودکان معرفی کنید، به عنوان مثال ما در آزمایشگاه Skyfi، برنامه نویسی را برای کودکان به طور عملی با کمک رباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین و با توسعه بازی ها و انیمیشن ها آموزش می دهیم.

 

1. کلاس شروع کدنویسی

 

در اینجا یک راه عالی برای علاقه مند کردن  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  فرزندتان به برنامه نویسی اسکرچ در سنین پایین، از وسایل راحتی خانه ارائه شده است. در این دوره آنلاین برنامه نویسی اسکرچ، کودکان اولین شات خود را در تفکر منطقی و تحلیلی از طریق برنامه نویسی اسکرچ خواهند داشت. از آنجایی که آنها با کمک های بصری و روش های برنامه ریزی بلوک کار می کنند، کل تمرین برای بچه ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود. کودکان اصول اولیه برنامه نویسی اسکرچ و چگونگی جان بخشیدن به نقاشی ها و انیمیشن ها را خواهند آموخت.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

2. کد نویسی کلاس Explorer

 

هنگامی که فرزند شما درک اولیه ای از کدنویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست داشته باشد، این کلاس Explorer باعث می شود که علاقه خود را بیشتر جلب کند. از طریق این دوره کدنویسی اسکرچ، کودکان پروژه های عملی بیشتری را انجام می دهند و تجربه عملی کسب می کنند. کودکان یاد خواهند گرفت که بازی های تعاملی مانند پینگ پنگ بسازند و مفاهیم درگیرتر برنامه نویسی را درک کنند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

3. کلاس قهرمان کدنویسی

 

با ثبت نام در دوره قهرمانان ما، فرزند خود ر کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا برای حرفه ای در زمینه کدنویسی و برنامه نویسی آماده کنید. این دوره آموزشی Scratch برای کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا دانش بیشتری را جمع‌آوری کنند و با کار بر روی پروژه‌های بی‌شماری از آن به خوبی استفاده کنند. در پایان درس، آنها یاد خواهند گرفت که پخش کننده های ویدئویی، برنامه های پیام رسان و نرم افزار GPS را بسازند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

4. برنامه Robotics Starter

 

این یک درس مقدماتی عالی برای کودکان علاقه مند  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  به اتوماسیون است. اصول رباتیک را مرور می کند و تضمین می کند که کودکان علاقه خود را به این رشته حفظ می کنند و در عین حال دانش بیشتری کسب می کنند. این دوره عمدتاً بر آموزش کودکان در مورد مکانیک، شیمی و الکترونیک اولیه با ساخت مدارهای کوچک متمرکز است.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

5. برنامه Robotics Explorer

 

برنامه Robotics Explorer مناسب کودکانی است که به علم علاقه دارند و می خواهند مفاهیم پیچیده تری را درک کنند. از جایی که دوره قبلی متوقف شد ادامه می‌یابد و به کودکان کمک می‌کند رویکرد عملی‌تری به فناوری پیدا کنند. در پایان این دوره، کودکان در مورد ساخت ربات های دنبال کننده خط و حتی اصول اولیه برنامه نویسی اسکرچ می دانند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

6. برنامه قهرمان رباتیک

 

آموزش رباتیک پیشرفته برای بچه ها که به آنها کمک کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست می کند برای آینده در اتوماسیون آماده شوند، بالاخره اینجاست! از طریق این دوره، کودکان تجربه عملی کار با موتورها، حسگرها و سایر قطعات الکترونیکی را کسب خواهند کرد. همچنین به دانش آموزان کد نویسی مورد نیاز برای زنده ماندن در زمینه رباتیک را آموزش می دهد. در نهایت، کودکان از این دانش برای ساخت انواع ربات‌های دنبال‌کننده خط، کنترل‌شده با اشاره و ربات‌های کنترل صدا استفاده خواهند کرد.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

7. کمپ تابستانی راه اندازی هواپیماهای بدون سرنشین

 

این کمپ تابستانی با هواپیماهای بدون سرنشین برنامه نویسی نوجوانان فشاری کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  در مسیر درست برای علاقه مند کردن فرزند شما به علم است. برای کودکان بالای هشت سال با تمایل به علم مناسب است و آنها را با اصول اولیه STEM آشنا می کند. این اردو با آموزش فشارسنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج به کودکان، کنجکاوی را تشویق می کند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

8. کمپ تابستانی اکسپلورر هواپیماهای بدون سرنشین

 

اگر فرزند شما به پرواز یا روباتیک علاقه دارد، پس این کمپ هواپیماهای بدون سرنشین کاوشگر مطمئناً او را به آسمان خواهد برد. این دوره برای کودکانی طراحی شده است که به علم علاقه دارند کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  و درک اولیه ای از اصول دارند، این دوره به عنوان یک پله بزرگ برای موفقیت عمل می کند. این برنامه کودکان را با کدنویسی اسکرچ آشنا می کند و همچنین به آنها کمک می کند تا درک کنند که سطوح روحی و چرخ های رنگ چگونه کار می کنند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

9. کمپ تابستانی قهرمان هواپیماهای بدون سرنشین

 

اگر فرزند شما می خواهد در STEM برتر باشد، پس این کمپ تابستانی مناسب برای اوست. این کمپ که برای کودکان بالای چهارده سال ساخته شده است، با درک ذاتی STEM، به آنها کمک می کند تا دانش خود را به جلو ببرند. به آنها برنامه نویسی ++C را آموزش می دهد، در حالی که درها را به روی شبیه سازی تلفن و اشکال زدایی API ها باز می کند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

همانطور که می بینید، امکانات بی پایان هستند. از فرزندتان بپرسید که چه چیزی بیشتر به آن علاقه دارد و او را در دوره مناسب ثبت نام کنید. ما تضمین می‌کنیم که پرورش چنین

What is the use of Scratch programming language?  مهارت‌هایی در مراحل اولیه منجر به آینده‌ای خلاقانه و موفق برای آنها خواهد شد. اجازه دهید

کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست

 

زبان برنامه نویسی

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  است که در درجه اول برای آموزش مفاهیم برنامه نویسی به کودکان و مبتدیان طراحی شده است. چندین مزیت دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای آموزش برنامه نویسی مقدماتی تبدیل می کند:

 

سهولت استفاده: Scratch از یک رابط مبتنی بر بلوک استفاده می کند که در آن کاربران بلوک های گرافیکی را برای ایجاد کد به هم می چسبانند. این خطاهای نحوی را حذف می کند و کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  درک و استفاده از آن را برای مبتدیان آسان می کند.

برنامه نویسی بصری: Scratch کاملا بصری است، به این معنی که کاربران می توانند بلافاصله نتایج کد خود را ببینند. این بازخورد بصری به زبان آموزان کمک می کند تا مفاهیم برنامه نویسی را راحت تر درک کنند.

جذاب و سرگرم کننده: Scratch به گونه ای جذاب و سرگرم کننده طراحی شده است که فراگیران را تشویق به آزمایش و خلاقیت می کند. کاربران می توانند انیمیشن، بازی، داستان و پروژه های چند رسانه ای تعاملی ایجاد کنند.

انجمن و اشتراک گذاری: Scratch یک انجمن آنلاین  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست قوی دارد که در آن کاربران می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، با دیگران همکاری کنند و بازخورد دریافت کنند. این حس اجتماعی را تقویت می کند و یادگیرندگان را تشویق می کند تا کار خود را به نمایش بگذارند.

Cross-Platform: Scratch مبتنی بر وب است، بنابراین در اکثر مرورگرهای وب مدرن کار می کند و در Windows، macOS و Linux در دسترس است. همچنین نسخه های آفلاین برای مناطقی با دسترسی محدود به اینترنت وجود دارد.

ادغام چند رسانه ای: Scratch به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر، صداها و ویدیوها را در پروژه های خود بگنجانند، تجربه یادگیری را افزایش داده و خلاقیت را قادر می سازند.

آموزش‌ها و منابع داخلی: Scratch مجموعه‌ای از آموزش‌ها و منابع از جمله راهنماها و مثال‌های گام به گام را برای کمک به زبان‌آموزان برای شروع و ایجاد مهارت‌های برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد.

حل مسئله را آموزش می‌دهد: اسکرچ مهارت‌های  

برنامه نویسی نوجوانان حل مسئله را تشویق می‌کند، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  زیرا کاربران باید برای دستیابی به نتایج دلخواه خود، منطقی فکر کنند.

انتقال به کدنویسی مبتنی بر متن: در حالی که Scratch در درجه اول بصری است، مفاهیم برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرطی ها و متغیرها را معرفی می کند. این پایه می‌تواند انتقال زبان‌های مبتنی بر متن را برای زبان‌آموزان آسان‌تر کند.

دسترس‌پذیری: رابط کاربری ساده و ماهیت بصری Scratch آن را برای طیف گسترده‌ای از زبان‌آموزان، از جمله افراد دارای معلولیت، در دسترس قرار می‌دهد.

رایگان و متن باز: Scratch برای استفاده رایگان و متن باز است و برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی است قابل دسترسی است.

مورد استفاده در آموزش و پرورش: Scratch به طور کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   گسترده در محیط های آموزشی، از مدارس ابتدایی تا دانشگاه ها، برای آموزش مفاهیم کدنویسی استفاده می شود. بسیاری از مربیان از اثربخشی آن به عنوان یک ابزار یادگیری قدردانی می کنند.

توسعه مستمر: انجمن اسکرچ و تیم اسکرچ به توسعه و بهبود پلتفرم ادامه می‌دهند و ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را اضافه می‌کنند تا آن را به‌روز و مرتبط نگه دارند.

معایب زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری محبوب است که برای مبتدیان، به ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است. در حالی که Scratch مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد:

 

پیچیدگی محدود: Scratch در درجه اول برای اهداف آموزشی و برنامه نویسی مقدماتی طراحی شده است. بلوک های بصری آن را برای توسعه برنامه های نرم افزاری پیچیده و پیشرفته کمتر مناسب می کند.

برای توسعه حرفه ای مناسب نیست: Scratch زبانی نیست که در صنعت توسعه نرم افزار حرفه ای استفاده می شود. اگر می‌خواهید حرفه برنامه‌نویسی را دنبال کنید، باید به زبان‌های رایج‌تری مانند پایتون، جاوا یا سی پلاس پلاس بروید.

مهارت های زبانی محدود: Scratch شامل دستور کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  کدگذاری سنتی نمی شود. در حالی که مفاهیم مهم برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد، زبان‌آموزان ممکن است به همان سطحی از درک نحو کدنویسی که در زبان‌های مبتنی بر متن دارند، دست پیدا نکنند.

برنامه های کاربردی محدود در دنیای واقعی: پروژه های اسکرچ معمولاً به بازی های ساده، انیمیشن ها و داستان های تعاملی محدود می شوند. ممکن است برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌های کاربردی را با ابزارهای واقعی توسعه دهند، بهترین انتخاب نباشد.

وابستگی به پلتفرم Scratch: پروژه های Scratch را فقط می توان در بستر Scratch ایجاد و به اشتراک گذاشت، به این معنی که پروژه های شما به اکوسیستم Scratch گره خورده است. این ممکن است توانایی شما برای اشتراک گذاری و همکاری در پروژه های خارج از انجمن Scratch را محدود کند.

مواجهه محدود با اشکال زدایی: Scratch بسیاری ازکاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  جنبه های برنامه نویسی را ساده می کند، که می تواند برای مبتدیان مفید باشد، اما همچنین به این معنی است که زبان آموزان ممکن است تجربه زیادی در زمینه اشکال زدایی و عیب یابی در کد خود کسب نکنند.

انتقال به زبان‌های مبتنی بر متن: اگر زبان‌آموزان در اسکرچ مهارت پیدا کنند و بخواهند به سمت زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن بروند، ممکن است در انطباق با نحو و مفاهیم مختلف آن زبان‌ها با منحنی یادگیری مواجه شوند.

برای همه گروه‌های سنی ایده‌آل نیست: اگرچه Scratch برای بچه‌ها و مبتدیان طراحی شده است، اما ممکن است برای زبان‌آموزان مسن‌تر یا بزرگسالانی که رویکرد مبتنی بر متن را به برنامه‌نویسی ترجیح می‌دهند، مناسب نباشد.

تعامل سخت افزاری محدود: Scratch در درجه اول بر برنامه نویسی نرم افزار متمرکز است و قابلیت های محدودی برای تعامل با دستگاه ها و حسگرهای سخت افزاری دارد که می تواند برای What is the use of Scratch programming language?  علاقه مندان به پروژه های مرتبط با سخت افزار یک نقطه ضعف باشد.

اتصال به اینترنت مورد نیاز: برای استفاده از Scra

پروژه پایتون: بازی حدس عدد

 

. همچنین باید بسته‌های پایتون را با استفاده پروژه های تمرینی پایتون  از مدیر بسته پیپ (یا اگر با آن راحت‌تر هستید) نصب کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

نقل قول ردیاب با استفاده از پایتون

خلاصه پروژه: برنامه ای که می تواند خارج شود پروژه های تمرینی پایتون  و ارزش فعلی سهام را برای لیستی از نمادهای وارد شده توسط کاربر بررسی کند. کاربر می تواند تعیین کند که سهام چقدر چک می شود. برای CLI، نشان دهید که آیا سهام به سمت بالا یا پایین حرکت کرده است. اختیاری: اگر رابط کاربری گرافیکی باشد، برنامه می تواند فلش های سبز رو به بالا و قرمز را به سمت پایین نشان دهد تا نشان دهد ارزش سهام به کدام سمت حرکت کرده است.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

استخراج متن از PDF: از بسته PyPDF2 Python برای ساخت ابزار تبدیل PDF به متن استفاده کنید.

پیش نیازها: تجربه اولیه پایتون کافی است، اما به دلیل ماهیت گام به گام آموزش، باید بتوانید حتی بدون آن هم ادامه دهید. شما همچنین به برنامه پایتون نیاز دارید که بر روی رایانه خود نصب شده باشد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

صفحه اسکراپر با استفاده از پایتون

خلاصه: برنامه ای ایجاد کنید که به یک سایت  پروژه های تمرینی پایتون متصل می شود و همه پیوندها یا تصاویر را بیرون می آورد و آنها را در یک لیست ذخیره می کند. اختیاری: محتوای نمایه شده را سازماندهی کنید و اجازه ندهید تکراری شود. از آن بخواهید نتایج را در یک فایل فهرست به راحتی قابل جستجو قرار دهد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با پایتون یک ربات Discord بسازید

پروژه های پایتون

خلاصه پروژه: با استفاده از Discord API یک  پروژه های تمرینی پایتون ربات اکو ایجاد خواهید کرد. ربات شما همیشه دقیقاً همان چیزی را که در حال حاضر ارسال می کنید پاسخ می دهد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تشخیص رنگ با OpenCV و پانداها

خلاصه ای از این پروژه: ایده این پروژه این است که نام رنگ را از مقادیر رنگ بدست آوریم. برای پیاده سازی این، باید از مجموعه داده ای استفاده کنید که دارای مقادیر رنگ و نام رنگ های برچسب گذاری شده باشد، پس از تکمیل این فرآیند به سمت محاسبه کمترین فاصله بین هر رنگ پروژه های تمرینی پایتون  می روید و سپس نام رنگی را که کمترین فاصله را دارد نمایش می دهید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

چگونه با Tweepy یک ربات توییتر در پایتون بسازیم

خلاصه ای از این پروژه: در این پروژه، یاد خواهید گرفت که چگونه با Tweepy، ربات توییتر خود را در پایتون بسازید، بسته ای که راه بسیار مناسبی برای استفاده از API توییتر ارائه می دهد. در این کاتالوگ عظیم از 100 پروژه، این به عنوان یکی از بهترین پروژه های مینی پایتون برای مبتدیان به همراه کد منبع در نظر گرفته شده است.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

مسیر اویلر

خلاصه پروژه: برنامه ای بسازید که یک پروژه های تمرینی پایتون  گراف را به عنوان ورودی بگیرد و یک مسیر اویلری یا یک چرخه اویلر را خروجی کند یا بیان کند که امکان پذیر نیست. یک مسیر اویلر از یک گره شروع می شود و هر لبه نمودار را از هر گره عبور می دهد و در گره دیگر به پایان می رسد. چرخه اویلر یک مسیر اویلری است که از همان گره شروع و به پایان می رسد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با PyGame و Repl.it یک بازی پلتفرم دو بعدی بسازید

پیش نیازها: این یک پروژه سطح متوسط است که در آن به درک اولیه برنامه نویسی شی گرا در پایتون نیاز دارید. شما همه کارها را از مرورگر خود انجام خواهید داد، بنابراین نیازی به تنظیم پایتون نیست. می توانید یک حساب کاربری رایگان در Repl.it ایجاد کنید تا کد خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

حدس کولاتز

خلاصه: با یک عدد n > 1 شروع کنید. پروژه های تمرینی پایتون  تعداد مراحلی را که برای رسیدن به یک طول می‌کشد، با استفاده از فرآیند زیر پیدا کنید: اگر n زوج است، آن را بر 2 تقسیم کنید. اگر n فرد است، آن را در 3 ضرب کنید و 1 را اضافه کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

ایجاد و میزبانی یک برنامه وب پایه با جنگو

خلاصه پروژه: یک برنامه وب جنگو بسازید و آن را با Repl.it میزبانی کنید.  برنامه نویسی نوجوانان برای نشان دادن پیش بینی آب و هوای محلی، از موقعیت جغرافیایی یک API آب و هوا استفاده خواهید کرد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها با استفاده از پایتون

خلاصه ای از این پروژه: شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک رابط کاربری گرافیکی با کتابخانه tkinter Python و همچنین کدگذاری داده های باینری در ASCII و رمزگشایی به باینری با base64 ایجاد کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی با پایتون

خلاصه پروژه: آموزش مرجع ارائه شده در زیر از پروژه های تمرینی پایتون  نوت بوک های Anaconda و Jupyter استفاده می کند، اما مراحل تنظیم آن نیز گنجانده شده است و شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. در این پروژه، نحوه تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها با پایتون به همراه پانداها و کتابخانه های matplotlib را خواهید آموخت.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با پایتون و اینستاپی یک ربات اینستاگرام بسازید

آنچه از این پروژه یاد خواهید گرفت: در این پروژه، نحوه ساخت ربات با پایتون و InstaPy را یاد خواهید گرفت، کتابخانه ای توسط تیم گروسمان که فعالیت های اینستاگرام شما را خودکار می کند تا با حداقل ورودی دستی، فالوورها و لایک های بیشتری به دست آورید. در طول مسیر، با اتوماسیون مرورگر با سلنیوم و الگوی شیء صفحه آشنا خواهید شد، که با هم به عنوان پایه ای برای InstaPy عمل می کنند.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تشخیص سن و جنسیت با پایتون و یادگیری عمیق

پروژه های جالب پایتون

خلاصه: در این پروژه از مدل های آموزش دیده توسط تال هاسنر و گیل لوی استفاده خواهید کرد. جدای از این، با Computer Vision، OpenCV و Convolutional Neural Network (CNN) آشنا خواهید شد. این پروژه به دقت تطبیق پذیری پایتون را به توسعه دهندگان به تصویر می کشد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

نحوه ایجاد ماشین حساب وام مسکن با استفاده از پایتون

خلاصه: پرداخت‌های ماهانه یک وام مسکن با  Python practice projects مدت معین را بیش از Nth داده شده محاسبه کنید

پروژه پایتون: بازی حدس عدد

 

. همچنین باید بسته‌های پایتون را با استفاده پروژه های تمرینی پایتون  از مدیر بسته پیپ (یا اگر با آن راحت‌تر هستید) نصب کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

نقل قول ردیاب با استفاده از پایتون

خلاصه پروژه: برنامه ای که می تواند خارج شود پروژه های تمرینی پایتون  و ارزش فعلی سهام را برای لیستی از نمادهای وارد شده توسط کاربر بررسی کند. کاربر می تواند تعیین کند که سهام چقدر چک می شود. برای CLI، نشان دهید که آیا سهام به سمت بالا یا پایین حرکت کرده است. اختیاری: اگر رابط کاربری گرافیکی باشد، برنامه می تواند فلش های سبز رو به بالا و قرمز را به سمت پایین نشان دهد تا نشان دهد ارزش سهام به کدام سمت حرکت کرده است.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

استخراج متن از PDF: از بسته PyPDF2 Python برای ساخت ابزار تبدیل PDF به متن استفاده کنید.

پیش نیازها: تجربه اولیه پایتون کافی است، اما به دلیل ماهیت گام به گام آموزش، باید بتوانید حتی بدون آن هم ادامه دهید. شما همچنین به برنامه پایتون نیاز دارید که بر روی رایانه خود نصب شده باشد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

صفحه اسکراپر با استفاده از پایتون

خلاصه: برنامه ای ایجاد کنید که به یک سایت  پروژه های تمرینی پایتون متصل می شود و همه پیوندها یا تصاویر را بیرون می آورد و آنها را در یک لیست ذخیره می کند. اختیاری: محتوای نمایه شده را سازماندهی کنید و اجازه ندهید تکراری شود. از آن بخواهید نتایج را در یک فایل فهرست به راحتی قابل جستجو قرار دهد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با پایتون یک ربات Discord بسازید

پروژه های پایتون

خلاصه پروژه: با استفاده از Discord API یک  پروژه های تمرینی پایتون ربات اکو ایجاد خواهید کرد. ربات شما همیشه دقیقاً همان چیزی را که در حال حاضر ارسال می کنید پاسخ می دهد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تشخیص رنگ با OpenCV و پانداها

خلاصه ای از این پروژه: ایده این پروژه این است که نام رنگ را از مقادیر رنگ بدست آوریم. برای پیاده سازی این، باید از مجموعه داده ای استفاده کنید که دارای مقادیر رنگ و نام رنگ های برچسب گذاری شده باشد، پس از تکمیل این فرآیند به سمت محاسبه کمترین فاصله بین هر رنگ پروژه های تمرینی پایتون  می روید و سپس نام رنگی را که کمترین فاصله را دارد نمایش می دهید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

چگونه با Tweepy یک ربات توییتر در پایتون بسازیم

خلاصه ای از این پروژه: در این پروژه، یاد خواهید گرفت که چگونه با Tweepy، ربات توییتر خود را در پایتون بسازید، بسته ای که راه بسیار مناسبی برای استفاده از API توییتر ارائه می دهد. در این کاتالوگ عظیم از 100 پروژه، این به عنوان یکی از بهترین پروژه های مینی پایتون برای مبتدیان به همراه کد منبع در نظر گرفته شده است.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

مسیر اویلر

خلاصه پروژه: برنامه ای بسازید که یک پروژه های تمرینی پایتون  گراف را به عنوان ورودی بگیرد و یک مسیر اویلری یا یک چرخه اویلر را خروجی کند یا بیان کند که امکان پذیر نیست. یک مسیر اویلر از یک گره شروع می شود و هر لبه نمودار را از هر گره عبور می دهد و در گره دیگر به پایان می رسد. چرخه اویلر یک مسیر اویلری است که از همان گره شروع و به پایان می رسد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با PyGame و Repl.it یک بازی پلتفرم دو بعدی بسازید

پیش نیازها: این یک پروژه سطح متوسط است که در آن به درک اولیه برنامه نویسی شی گرا در پایتون نیاز دارید. شما همه کارها را از مرورگر خود انجام خواهید داد، بنابراین نیازی به تنظیم پایتون نیست. می توانید یک حساب کاربری رایگان در Repl.it ایجاد کنید تا کد خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

حدس کولاتز

خلاصه: با یک عدد n > 1 شروع کنید. پروژه های تمرینی پایتون  تعداد مراحلی را که برای رسیدن به یک طول می‌کشد، با استفاده از فرآیند زیر پیدا کنید: اگر n زوج است، آن را بر 2 تقسیم کنید. اگر n فرد است، آن را در 3 ضرب کنید و 1 را اضافه کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

ایجاد و میزبانی یک برنامه وب پایه با جنگو

خلاصه پروژه: یک برنامه وب جنگو بسازید و آن را با Repl.it میزبانی کنید.  برنامه نویسی نوجوانان برای نشان دادن پیش بینی آب و هوای محلی، از موقعیت جغرافیایی یک API آب و هوا استفاده خواهید کرد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها با استفاده از پایتون

خلاصه ای از این پروژه: شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک رابط کاربری گرافیکی با کتابخانه tkinter Python و همچنین کدگذاری داده های باینری در ASCII و رمزگشایی به باینری با base64 ایجاد کنید.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تجزیه و تحلیل داده های نظرسنجی با پایتون

خلاصه پروژه: آموزش مرجع ارائه شده در زیر از پروژه های تمرینی پایتون  نوت بوک های Anaconda و Jupyter استفاده می کند، اما مراحل تنظیم آن نیز گنجانده شده است و شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. در این پروژه، نحوه تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها با پایتون به همراه پانداها و کتابخانه های matplotlib را خواهید آموخت.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

با پایتون و اینستاپی یک ربات اینستاگرام بسازید

آنچه از این پروژه یاد خواهید گرفت: در این پروژه، نحوه ساخت ربات با پایتون و InstaPy را یاد خواهید گرفت، کتابخانه ای توسط تیم گروسمان که فعالیت های اینستاگرام شما را خودکار می کند تا با حداقل ورودی دستی، فالوورها و لایک های بیشتری به دست آورید. در طول مسیر، با اتوماسیون مرورگر با سلنیوم و الگوی شیء صفحه آشنا خواهید شد، که با هم به عنوان پایه ای برای InstaPy عمل می کنند.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

تشخیص سن و جنسیت با پایتون و یادگیری عمیق

پروژه های جالب پایتون

خلاصه: در این پروژه از مدل های آموزش دیده توسط تال هاسنر و گیل لوی استفاده خواهید کرد. جدای از این، با Computer Vision، OpenCV و Convolutional Neural Network (CNN) آشنا خواهید شد. این پروژه به دقت تطبیق پذیری پایتون را به توسعه دهندگان به تصویر می کشد.

 

آموزش، نسخه ی نمایشی و کد

نحوه ایجاد ماشین حساب وام مسکن با استفاده از پایتون

خلاصه: پرداخت‌های ماهانه یک وام مسکن با  Python practice projects مدت معین را بیش از Nth داده شده محاسبه کنید

برنامه اسکرچ 3 را دریافت کنید

 

Scratch نرم افزاری است که امکان یادگیری سرگرم کننده  دانلود برنامه اسکرچ 3 و آموزشی برنامه نویسی کامپیوتر را فراهم می کند. هدف این برنامه برای کودکان، نوجوانان و همچنین بزرگسالانی است که مایلند در مورد نحوه عملکرد یک برنامه بیشتر بدانند.

 

Scratch به لطف یک زبان اقتباس شده و یک رویکرد دانلود برنامه اسکرچ 3  آموزشی، امکان برنامه‌ریزی داستان‌های کوتاه یا بازی‌های تعاملی را به راحتی می‌دهد. رابط کاربری رنگارنگ و شهودی است و شما به سادگی بلوک های رنگی را برای شروع برنامه نویسی جابه جا می کنید. شخصیت، صداها، داستان، بازی خود را بسازید، اجازه دهید خلاقیت خود را نشان دهد!

 

یک پایگاه داده تقریباً 2,690,000 پروژه مختلف را گرد هم می آورد که می توانند با یک حساب کاربری اسکرچ بین کاربران به اشتراک گذاشته شوند.

 

می توانید Scratch را برای ویندوز، مک یا اندروید  دانلود برنامه اسکرچ 3 دانلود و نصب کنید. این نرم افزار برای کار کردن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. اگر نمی خواهید برنامه را نصب کنید، توجه داشته باشید که به شکل یک سرویس آنلاین (که برای کار کردن به اینترنت نیاز دارد) نیز وجود دارد که می توانید آن را از یک مرورگر وب ساده باز کنید.

 

چرا از Scratch استفاده کنیم؟

Scratch یک برنامه آموزشی است که به هر کاربر اجازه می دهد تا مراحل ایجاد یک برنامه کامپیوتری را درک کند. برای انجام این کار، Scratch به آنها اجازه می دهد تا حرکات و اعمال یک شخصیت کوچک را روی صفحه برنامه ریزی کنند. بنابراین کاربران داستان های تعاملی خود را ایجاد می کنند و حتی آنها را با سایر اعضای جامعه به اشتراک می گذارند.

 

Scratch برای یادگیری توسط کودکان 8 تا 16 ساله ا دانلود برنامه اسکرچ 3 یجاد شده است. البته، افراد بالای 16 سال می توانند بدون هیچ نگرانی شروع به ایجاد داستان در اسکرچ کنند. اما برای کوچک‌ترین (زیر 8 سال)، به شما توصیه می‌کنیم که آنها را به سمت برادر کوچکش هدایت کنید: Scratch Jr.

 

از همان ابتدا، Scratch به شما کمک می کند تا با ویژگی های مختلف خود به لطف مجموعه ای از آموزش های ویدیویی به زبان فرانسوی (بیش از 60 زبان موجود است) شروع به کار کنید. بیش از بیست آموزش به شما کمک می کند که بدانید چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

آموزش خراش

 

شما می توانید آموزش ها را به صورت زنده دنبال کنی دانلود برنامه اسکرچ 3 د تا اقدامات مورد نظر خود را انجام دهید. می‌توانید به تعداد دلخواه کاراکتر (یا اسپرایت) را در نما وارد کنید، پس‌زمینه (از جمله تصاویر خودتان) را تغییر دهید و صداها (از جمله صدای خودتان) را اضافه کنید. کاراکترها و پس‌زمینه‌ها را می‌توان با استفاده از یک ویرایشگر تصویر داخلی ویرایش کرد که به شما امکان می‌دهد رنگ‌ها، طراحی و موارد دیگر را تغییر دهید. صداها را می توان در ویرایشگر صدا مدوله کرد.

 

ویرایشگر تصویر Scratch

 

رابط کاربری بسیار آسان است. به شکل سه بلوک  دانلود برنامه اسکرچ 3 می آید. در سمت چپ، بلوک برنامه نویسی سه زبانه را ارائه می دهد: کد، لباس / پس زمینه و صداها. برگه دوم به شی فعال (جنگ یا پس زمینه) بستگی دارد، این ویرایشگر تصویر است.

 

تب کد که تب اصلی است، تقریباً مانند کدهای کامپیوتری، تگ های کد را ارائه می دهد. در واقع هر تگ در واقع یک قطعه پازل است و برای ایجاد کد خود باید آنها را به ترتیب دلخواه در کنار هم قرار دهید. این برچسب ها به چند دسته تقسیم می شوند: حرکت، ظاهر، صدا، رویدادها، کنترل ها، حسگرها، اپراتورها، متغیرها و بلوک های من.

 

رابط برنامه نویسی Scratch

 

همانطور که در کدهای کامپیوتری استاندارد، می توانی دانلود برنامه اسکرچ 3 د متغیرهایی ایجاد کنید که باعث ایجاد اقدامات مختلف در داستان شما می شود. شما حتی می توانید برچسب های سفارشی خود را ایجاد کنید.

 

در سمت راست صفحه شما دو بلوک دیگر قرار دارند. اولی، بالاترین، به شما امکان می دهد نتیجه برنامه نویسی خود را در یک پنجره کوچک از نوع ویدیویی ببینید. مورد زیر به شما امکان می دهد تا اسپرایت ها و پس زمینه خود را انتخاب کنید.

 

در هر زمان می توانید پروژه خود را در دستگاه خود ذخیره کنید (برای سرویس آنلاین، ایجاد یک حساب کاربری توصیه می شود).

 

Scratch افزونه هایی را نیز ارائه می دهد، اینها در دانلود برنامه اسکرچ 3  واقع ابزارهای مکملی هستند که به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی را به برنامه خود اضافه کنید تا داستان خود را توسعه دهید. از جمله امکاناتی که دارید: نواختن یک آلت موسیقی، طراحی با اسپرایت، تشخیص حرکت در مقابل دوربین (ایده آل برای تعامل)، ایجاد صداها در ترکیب گفتار، ترجمه، و بسیاری موارد دیگر.

 

برخی از این افزونه ها با همکاری بازیگران اصلی دانلود برنامه اسکرچ 3  بازار مانند آمازون، گوگل و حتی لگو توسعه یافته اند!

 

پسوندها را خراش دهید

 

در نهایت توجه داشته باشید که Scratch در آموزش از  Download the Scratch 3 program جمله توسط معلمان آموزش ملی فرانسه استفاده می شود. این یک راه سرگرم کننده برای یادگیری و

برنامه اسکرچ 3 را دانلود کنید

 

سال GitHub و سعی کنید باگ ها را برطرف کنید یا تغییرات  دانلود برنامه اسکرچ 3 کوچکی ایجاد کنید. به داخل چنگال خود فشار دهید و یک درخواست کشش برای برنامه نویس اصلی ارائه دهید تا بپذیرد (o

منابع زیادی در اینترنت به صورت رایگان یا نسبتا ارزان وجود دارد. به انگیزه، زمان و ذهن منطقی خوب نیاز دارید. پس شدنی است

 

سخت ترین قسمت این است که بدانید چگونه منابع دانلود برنامه اسکرچ 3  مناسب را انتخاب کنید و تلاش خود را روی یک زبان برای شروع متمرکز کنید (ما به راحتی تمایل داریم همه چیز را لمس کنیم).

 

اگر می خواهید خودتان یاد بگیرید به شما توصیه می کنم:

 

اهداف خود را مشخص کنید (چرا ساختن؟ بازی ها؟ برنامه ها؟ یادگیری ماشینی؟….)

زبانی را بر اساس اهداف خود انتخاب کنید.

 

3. یک دوره آموزشی سریع در Youtu را پیدا کنید و تماشا کنید

 

عکس پروفایل علی داو

علی داو

دانش: انگلیسی

  ·

4 سال

به نظر من Scratch نرم افزار خوبی برای یادگیری دانلود برنامه اسکرچ 3  برنامه نویسی است زیرا یک نرم افزار برنامه نویسی بصری سرگرم کننده و ساده است.

 

با Scratch نیازی نیست که خطوط پیچیده کد را تایپ کنید، فقط باید کلیک کنید و بکشید.

 

برای اطلاعات بیشتر از شما دعوت می کنم اینجا را کلیک کنید[1].

 

پاسخ ساده است، هر چه بیشتر برای رسیدن به نتیجه دانلود برنامه اسکرچ 3  عجله داشته باشید، متوسط ​​تر خواهید بود. توسعه نیز مانند همه فعالیت ها نیازمند صبر و اراده است. هزاران راه برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره نمی کنم. اما اگر می‌خواهید خیلی سریع چیزی را بسازید که از قبل وجود دارد، چرا آن را کپی و پیست نکنید؟ اگر نه، باید یاد بگیرید

 

هنگامی که تلویزیون خود را از برق جدا کرده اید و از  دانلود برنامه اسکرچ 3 دسترس خارج می شود، آسان است. برای چند ماه آینده، تمرینات را انجام می دهید و این تنها چیزی است که می توانید به آن فکر کنید. در اینترنت به دنبال پاسخ ها در انجمن ها می گردید (فقط تا زمانی که پاسخ اشتباه است یا چندین شب وقت گذاشته اید اما هنوز جمع آوری نشده است...) که فقط مربوط به تمریناتی است که انجام می دهید و به عنوان یک سرگرمی، شما عمیق‌تر وارد بحث‌هایی می‌شوید که در آن به دنبال درک اندکی درباره اختلاف نظر متخصصان در مورد یک سؤال یا اجرای یک الگوریتم الکترونیکی هستید.

 

بهترین راه های یادگیری برنامه نویسی چیست؟

ابتدا باید به حل مسئله علاقه داشته باشید. اگر تمایل دارید  دانلود برنامه اسکرچ 3 به جای احساسی به موقعیتی منطقی نزدیک شوید، حرکت سریع به جلو آسان تر خواهد بود.

 

در واقع دو راه اساسی وجود دارد. یک دوره (حضور در محل، معلم) یا خودآموز (دوره های آنلاین، کتاب، آموزش). روش اصلی عمدتاً به شخصیت شما بستگی دارد، اگر بهتر یاد بگیرید اگر کسی آن را برای شما توضیح داده باشد یا اگر بتوانید با خواندن متنی که اغلب کاملاً فنی است به دست آورید.

 

بعد باید تعیین کنیم

 

عکس پروفایل تاریک الهوشان

تاریک آل هوشان

نویسنده برنامه نویس سابق دارای 70 پاسخ و 35.2 هزار بازدید پاسخ است

  ·

4 سال

به نظر من اسکرچ و سایر زبان های بصری محدود و بیش دانلود برنامه اسکرچ 3  از حد دست و پا گیر هستند. من ترجیح می دهم زبانی مانند Processing را توصیه کنم. پردازش - ویکی پدیا را ببینید

 

عکس پروفایل برای Lepine Kong

لپین کونگ

کارآفرین سابق/Ex ProTrader|Dev Engineer/PO/PM (2021–اکنون) نویسنده دارای 7.3 هزار پاسخ و 5.6 میلیون بازدید از پاسخ است.

  ·

3 سال

بله، اما برای یک سطح واقعا مبتدی، زیرا برای کودکان است. شما همچنین کدو دارید، حتی ساده تر.

 

عکس پروفایل Nicolas Bousquet

نویسنده مهندس اصلی نرم افزار دارای  دانلود برنامه اسکرچ 3 2.5 هزار پاسخ و 2.9 میلیون بازدید پاسخ است

  ·

3 سال

شریک

چگونه در 6 ماه کدنویسی و ایجاد نرم افزار واقعی را یاد بگیریم؟

سوال: چگونه در 6 ماه جراح شویم؟

 

پاسخ: امکان ندارد مگر اینکه 6 ماه از اتمام تحصیل خود برای جراح شدن فاصله داشته باشید. و همه آن را می دانند.

 

پس چرا تصور کنید که می توان در عرض 6 ماه توسعه دهنده شد، ظاهراً از ابتدا؟

 

واقعیت این است که تحصیلات رسمی Download the Scratch 3 program  (دانشگاه، دانشکده مهندسی) در مدت حداقل 2 یا 3 سال و با انجام آن به صورت تمام وقت و شامل دوره های کارآموزی، افراد را در زمینه فناوری اطلاعات آموزش می دهد. و سپس شما

صفر تا صد نرم افزار اسکرچ جونیور

 

.

یک پوستر خلاصه می تواند ایجاد شود که  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مشخص کند Scratch Jr چیست (یک برنامه

برنامه نویسی)، کاری که به شما اجازه می دهد انجام دهید، رابط عنوان شده (همانطور که در فاز 1 ارائه شده است

به عنوان مثال با برچسب هایی برای جایگزینی) و چند بلوک که در طول ارزیابی با عملکرد آنها دیده می شود.

1

سناریو 4 • الگوریتم ها و برنامه نویسی • آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  برنامه نویسی با Scratch Junior • سوم تا چهارم

125

نمونه ای از پوستر برای ایجاد با دانش آموزان

Scratch Junior یک برنامه برنامه نویسی است

به عنوان مثال، می توانید سفرها را برنامه ریزی کنید

از شخصیت ها، آنها را وادار آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  به انجام اعمال (پرش، چرخش و غیره) کنید.

برخی از بلوک های برنامه نویسی

شروع کن با

پرچم سبز

از چه زمانی شروع کنید

شخصیت را لمس کنید

حرکت

به سمت راست

بازگشت به موقعیت

عزیمت، خروج

گفتن

پایان

به طور نامحدود تکرار کنید

1

صبح بخیر

شخصیت ها

یا جن ها

مرحله اصلی

بلوک های برنامه نویسی

فضای برنامه نویسی

همه

صحنه های

سناریو 4 • الگوریتم ها و برنامه نویسی • آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  برنامه نویسی با Scratch Junior • سوم تا چهارم

126

جلسه 2

حرکات را کنترل کنید

  خلاصه: دانش آموزان در Scratch Jr برنامه ریزی می کنند و یاد می گیرند که حرکات را کنترل کنند

  شخصیت ها.

  مواد:

• 1 صفحه نمایش دیجیتال، 1 آداپتور VGA یا HDMI (تبلت به صفحه نمایش دیجیتال)، 1 تبلت

MASTER با نصب برنامه Scratch Jr

برای جفت: 1 تبلت برای 2 دانش آموز با Scratch Jr نصب شده است

زمان 2.1: یادآوری جلسه قبل

ترتیبات کاری: در یک گروه کلاسی

  مدت زمان: 5 دقیقه

دستورالعمل: آخرین بار، ما از یک برنامه کار آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور بردی در رایانه لوحی برای متحرک سازی یک کوچک استفاده کردیم

شخصیت. چطور انجامش دادی؟ از چی استفاده کردی؟ بلوک های مختلف برای چه مواردی استفاده می شوند؟

با کمک پوستر تولید شده، سوابق مکتوب فردی و خاطرات دانش آموزان، معلم

فعالیت های جلسه قبل را به یاد می آورد.

دستورالعمل: امروز، ما می خواهیم یاد بگیریم که چگونه حرکات شخصیت خود را بهتر کنترل کنیم.

زمان 2.2: چالش ها: حرکات گربه را به خوبی کنترل کنید

روش کار: در گروه های کلاس و سپس در گروه های کوچک

  مدت زمان: 15 دقیقه

با گروه کلاس و با کمک ویدئو پروژکتور معلم ارائه می دهد

شبکه (آیکون) با گربه و نشان می دهد که وقتی آن را با آن حرکت می دهید

انگشتان، یک کادر آبی مختصات مکا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ن را نشان می دهد

با او حرکت می کند

این کادر موقعیت گربه را نشان می دهد: گربه در جعبه شبکه واقع در تقاطع گربه قرار دارد.

ردیف سوم از پایین و ستون پنجم از سمت چپ. رنگ آمیزی آن را می بینیم

3 و 5 (که مربوط به ردیف 3 و ستون 5 است). معلم از دانش آموزان می خواهد که نمایش دهند

شبکه بر روی تبلت خود و چالش های افزایش سختی را می دهد.

تمرین A: از دانش آموزان بخواهید که گربه 3 جعبه را بسازند

به سمت راست و سپس 2 فاصله به سمت بالا.

تمرین B: از دانش آموزان بخواهید که گربه را بزرگ کنند

3 مربع به بالا سپس 3 مربع پایین (برگردید

به وضعیت اولیه).

تمرین C: از دانش آموزان بخواهید  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور از روی صفحه عبور کنند

از چپ به راست به گربه، با یک پرش در هر 4 قدم

(خروج از چت ستون 3).

تمرین D: از دانش آموزان بخواهید همه چیز را انجام دهند

چرخش صحنه به گربه (خروج گربه از جعبه خط 3،

ستون 3).

سناریو 4 • الگوریتم ها و برنامه نویسی • برنامه نویسی با Scratch Junior • سوم تا چهارم

127

دانش آموزی می آید تا راه حل خود را با استفاده از تبلت نمایشی ارائه دهد. این به شما اجازه می دهد که بدهید

برای دیدن تصویر بزرگ و برای همه دانش آموزان به دنبال چگونگی حل چالش. برخی از دانش آموزان ممکن است

توجه داشته باشید که عدد 1 که روی بلوک ه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ای حرکتی ظاهر می شود را می توان با یک عدد جایگزین کرد

بزرگتر است، و با تعداد مربع هایی که گربه می تواند حرکت کند مطابقت دارد (یعنی 3 برابر با 3 مربع است)

معلم می تواند از دانش آموزی بخواهد که بیاید و توضیح دهد که چگونه توانسته است چالش را حل کند. ما میتوانیم

همچنین از دو دانش آموز بخواهید که بیایند و برنامه خود را ارائه دهند و همزمان نمایش دهند.

سپس از دانش آموزان پرسیده می شود که Scratch junior software training   چه تفاوت هایی بین برنامه های ارائه شده وجود دارد. ما میتوانیم

:

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد