x تبلیغات
کدنویسی جاوا

آموزش نرم افزار اسکرچ جونیو برای کودکان

 

این دنباله یک فعالیت بدون آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  برق (محاسبات بدون کامپیوتر) ارائه می دهد.

به شما این امکان را می دهد که به مفاهیم اساسی علوم کامپیوتر نزدیک شوید (الگوریتم،

زبان، برنامه) و فعالیت‌های مرسوم، که برای یادگیری به تبلت نیاز دارند

برنامه نویسی با برنامه Scratch Junior.

مقدمه ای بر برنامه نویسی به شما امکان می دهد تا روی مهارت ها کار کنید

ذیل:

• راه خود را بیابید، با استفاده از نقاط دیدنی جهت یابی کنید.

• اتخاذ یک رویکرد علمی: استفاده آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از زبان خاص، کنترل، آزمون و خطا.

• توسعه انتزاع: یاد بگیرید که قبلاً تأثیر یک سری دستورالعمل را پیش بینی کنید

حتی برای اجرای آن توسط یک ماشین یا یک برنامه.

متقاطع‌های بین رشته‌ای در طول این فعالیت‌های کدگذاری وارد عمل می‌شوند:

فرآیند تحقیق (آزمایش/خطا)، حل مسئله، مهارت ها

مهارت های زبانی، همکاری، ساختاربندی اندیشه، تربیت ذهن علمی و

تفکر انتقادی، آموزش در فرهنگ دیجیتال.

2

کدنویسی و برنامه نویسی در برنامه ها

سند کامل همراه برای برنامه های

ATH_initation_programming_doc_maitre_624926.pdf "شروع به برنامه نویسی".

در چرخه های 2 و 3 پیشرفت یادگیری آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  را در طول 3 چرخه نشان می دهد

پشت، راست، چپ، بالا، پایین...) در داستان ها، توضیحات یا توضیحات

". آنها همچنین یاد می گیرند که «اشیاء را در رابطه با  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خود، با یکدیگر، در ارتباط با یکدیگر قرار دهند

به اشیاء برجسته»، «خود را در رابطه با دیگران، در رابطه با اشیاء شاخص قرار دادن»

» و «در یک محیط شناخته شده، سفری را انجام دهید، مسیری که از شما شروع می شود

نمایش (نقاشی یا کدگذاری)». این کار به آنها اجازه می دهد تا توانایی خود را توسعه دهند

دستورالعمل های حرکتی اساسی را صادر کنند آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور، دستورالعمل هایی که آنها یاد خواهند گرفت

در چرخه های زیر برای ساخت برنامه های سفر همراه شوید.

• در چرخه 2، دانش آموزان یاد می گیرند که "کد و رمزگشایی برای پیش بینی، نمایش و

حرکات را در فضاهای آشنا، روی شبکه، روی صفحه نمایش انجام دهید.

این سفرها در ابتدا در فضاهای کوچک (کلاس یا مدرسه) انجام می شود.

به تدریج در طول چرخه به محله یا روستا گسترش یابد

که قادر به استفاده از طرح ها خواهند بود. از CE1 به بعد، دانش آموزان به کدنویسی دعوت می شوند

حرکات با استفاده از نرم افزار برنامه نویسی مناسب

• در چرخه 3، دانش آموزان یاد می گیرند که «حرکات یک ربات یا آن ها را برنامه ریزی کنند

شخصیت روی صفحه نمایش دانش آموزان آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  «در فضاهای کاری از

اندازه های مختلف (ورق کاغذ، زمین بازی، محله، شهر و غیره)"، آنها

از برنامه هایی برای انجام این کار با کار با منابع جدید مانند

سیستم های اطلاعات جغرافیایی».

اسناد منبع Educol مربوط به اسکرچ جونیور ممکن است مفید باشد

مشورت شده (ضمیمه های سند همراه ذکر شده در بالا):

3

Scratch Junior یک اپلیکیشن رایگان است که برای تبلت های اندروید و iOS قابل دانلود است.

هدف آن فعال کردن جوانان (5 تا 7 ساله) برای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  یادگیری کدنویسی و استفاده است

یک زبان برنامه نویسی بصری مناسب برای کودکان.

برای معلمان و دانش آموزان به طور یکسان، شروع با Scratch Junior است

ساده، ارگونومی برنامه بسیار بصری است. آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  از CP، دانش آموزان قادر هستند

برای ادغام عملکردهای مختلف "دکمه ها". Scratch junior software training  این نرم افزار به شما این امکان را می دهد

روی حرکات مطلق کار کنید: شخصیت به سمت چپ حرکت می کند

 

ساخت انیمیشن های زیبا و خلاقانه با استفاده از اسکرچ

 

18

Kemper دیوانه ما امروز یک آموزش تصویری چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  واقعیت افزوده را به شما ارائه می دهد تا نحوه ساخت برنامه با نرم افزار برنامه نویسی کودکان Scratch را توضیح دهد. هدف از این بازی فعال کردن وب کم کامپیوتر است تا بتواند با توپی که در سراسر صفحه می پرد، تعامل داشته باشد. با حرکت دادن قسمتی از بدن، بازوها، دست‌ها یا حتی سر، توپ را پرتاب می‌کنید که هر بار که آن را لمس می‌کنید رنگ آن تغییر می‌کند و صدای کمی ایجاد می‌کند.

 

واقعیت افزوده چیست؟

واقعیت افزوده (با واقعیت مجازی اشتباه نشود) امکان چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  جاسازی اطلاعات اضافی را در زندگی واقعی امکان پذیر می کند، یک تصویر مجازی، که با استفاده از یک برنامه اندروید در گوشی هوشمند یا تبلت یا حتی با عینکی مانند شیشه گوگل می بینیم. رایج ترین نمونه واقعیت افزوده پوکمون گو است که در آن هولوگرام هایی را می بینیم که روی یک خیابان یا باغی در دنیای واقعی قرار گرفته اند. واقعیت افزوده کاربردهای مختلفی دارد، مانند غنی‌سازی محتوا در یک مقاله مجله یا ایجاد تعامل بین درس‌های علوم یا جغرافیای تاریخ با دانش‌آموزان، چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  همانطور که اغلب در کریستوبال در دوره راهنمایی اتفاق می‌افتد. فن آوری های جدید وقتی خوب هستند که دانش و سرگرمی را با هم ترکیب کنند

ایجاد انیمیشن های جذاب با اسکرچ

 

خراش چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری و انجمن آنلاین است چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  که توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. این به شما امکان می دهد با کشیدن و رها کردن بلوک های کد، داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنید. این به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد و برای مبتدیان در تمام سنین قابل دسترسی باشد.

 

چگونه می توانم با Scratch شروع کنم؟

برای شروع کار با Scratch، می توانید به وب سایت رسمی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. هنگامی که یک حساب کاربری دارید، می‌توانید پروژه‌های موجود را کاوش کنید، آن‌ها را مجدداً ترکیب کنید، یا پروژه‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید. این سایت همچنین آموزش ها و منابعی را برای کمک به شما در یادگیری اصول برنامه نویسی Scratch ارائه می دهد.

 

چه چیزی می توانم با Scratch ایجاد کنم؟

با Scratch می‌توانید پروژه‌های متنوعی از انیمیشن ساده گرفته تا بازی‌های پیچیده ایجاد کنید. شما می توانید شخصیت ها را طراحی کنید، صداها و موسیقی را اضافه کنید، عناصر تعاملی ایجاد کنید و حتی از طریق جامعه آنلاین با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. امکانات بی پایان هستند و این به تخیل و خلاقیت شما بستگی دارد.

 

آیا Scratch به دانش برنامه نویسی قبلی نیاز دارد؟

خیر، Scratch برای مبتدیان طراحی شده است و نیازی به دانش چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  برنامه نویسی قبلی ندارد. از یک رابط بصری استفاده می کند که در آن می توانید بلوک های کد را بکشید و رها کنید تا برنامه ها را ایجاد کنید. این باعث می شود کاربران در هر سنی، از جمله کودکان خردسالی که تازه کدنویسی می کنند، به آن دسترسی داشته باشند.

 

مزایای استفاده از اسکرچ چیست؟

استفاده از Scratch برای برنامه نویسی و یادگیری چندین مزیت دارد:

 

خلاقیت: Scratch با اجازه دادن به شما برای بیان ایده های خود چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم   از طریق پروژه های تعاملی، خلاقیت را تشویق می کند.

حل مسئله: ایجاد پروژه ها در اسکرچ به توسعه تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله کمک می کند.

همکاری: Scratch یک جامعه آنلاین پر جنب و جوش ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، همکاری کنند و از یکدیگر بیاموزند.

تفکر محاسباتی: ;: Scratch به توسعه مهارت های کامپیوتری کمک می کند، که در دنیای دیجیتال امروز ضروری است.

آیا می توانم پروژه های Scratch خود را با دیگران به اشتراک بگذارم؟

بله، شما به راحتی می توانید پروژه های Scratch خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. Scratch بستری را فراهم می کند که می توانید پروژه های خود را در جامعه آنلاین آپلود کرده و آنها را با جهان به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید پروژه های خود را در وب سایت ها جاسازی کنید یا آنها را در شبکه هایچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  اجتماعی به اشتراک بگذارید. این به شما این امکان را می دهد که خلاقیت های خود را به نمایش بگذارید و از سایر کاربران بازخورد دریافت کنید.

 

چه گروه سنی برای خراش مناسب است؟

اسکرچ برای کاربران در هر سنی مناسب است، اما به ویژه در بین کودکان و نوجوانان محبوبیت دارد. رابط کشیدن و رها کردن و تصاویر رنگارنگ آن را برای کاربران جوانی که تازه سفر کدنویسی خود را شروع کرده اند جذاب می کند. با این حال، Scratch به یک گروه سنی خاص محدود نمی شود و هر علاقه مند به برنامه نویسی می تواند از استفاده از آن بهره مند شود.

 

آیا می توانم از Scratch به صورت آفلاین استفاده کنم؟

بله، با دانلود و نصب برنامه Scratch Desktop می توانید از اسکرچ آفلاین استفاده کنید. این به شما امکان می دهد بدون اتصال به اینترنت پروژه ها را ایجاد و ویرایش کنید. برنامه Scratch Desktop همان ویژگی ها و عملکرد نسخه آنلاین را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد حتی به صورت آفلاین به کدنویسی ادامه دهید.

 

آیا Scratch از زبان های برنامه نویسی دیگر پشتیبانی می کند؟

اگرچه Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است، اما به کاربران اجازه می دهد مفاهیم و زبان های برنامه نویسی مختلف را کشف کنند. Scratch دارای پسوندهایی مانند ScratchX است که امکان ادغام با دستگاه های خارجی و زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت را فراهم می کند. این برنامه‌های افزودنی به کاربران این فرصت را می‌دهند که در تکنیک‌های برنامه‌نویسی پیشرفته‌تر فرو روند.

 

آیا Scratch می تواند به من در یادگیری کدنویسی کمک کند؟

Scratch یک ابزار عالی برای یادگیری کدنویسی است زیرا  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مفاهیم پیچیده برنامه نویسی را در بلوک های بصری ساده می کند. با آزمایش Scratch، می توانید مفاهیم اساسی کدنویسی مانند حلقه ها، شرطی ها و متغیرها را درک کنید. همانطور که با Scratch راحت تر می شوید، می توانید ب چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ه تدریج به زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن بروید.

 

آیا از خراش در مدارس استفاده می شود؟

بله، Scratch به طور گسترده در مدارس به عنوان یک ابزار آموزشی برای آموزش کدنویسی و تفکر عددی استفاده می شود. رابط کاربر پسند و پروژه های جذاب آن را برای دانش آموزان  How to make animation with scratch در هر سنی جذاب می کند. چندین مؤسسه آموزشی Scr را ادغام می کنند

اسکرچ جونیور برای کودکان

 

 

ScratchJr

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی بصری است که  اسکرچ جونیور چیست برای معرفی مهارت های برنامه نویسی به کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. این برنامه یک زبان برنامه نویسی مقدماتی در نظر گرفته می شود.[1] این به عنوان یک برنامه رایگان برای iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

ScratchJr مشتق شده از زبان Scratch است که توسط بیش از  اسکرچ جونیور چیست 10 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده شده است. با این حال، برنامه‌نویسی در اسکرچ به مهارت‌های خواندن اولیه نیاز دارد، بنابراین سازندگان نیاز به زبان دیگری را دیدند که راهی ساده‌تر برای یادگیری برنامه‌نویسی در سنین پایین‌تر و بدون نیاز به خواندن یا ریاضیات باشد.

 

تاریخ

ScratchJr توسط یک تیم مشترک از جمله Marina Umaschi Bers در دانشگاه Tufts، Mitchel Resnick در آزمایشگاه رسانه MIT، و Paula Bonta و Brian Silverman در Playful Invention Company توسعه داده شد.[2][3] به این پروژه کمک مالی 1.3 میلیون دلاری از بنیاد ملی علوم داده شد و بودجه اضافی در پلتفرم Kickstarter جمع آوری شد.[1] نسخه اولیه در جولای 2014 برای iPad راه اندازی شد. یک نسخه اندروید در مارس 2015 منتشر شد و یک برنامه Chromebook در مارس 2016 منتشر شد.[4] همچنین نسخه ای به نام PBS Kids ScratchJr وجود دارد اسکرچ جونیور چیست  که با مشارکت PBS Kids در سال 2015 منتشر شد.[5][6] این نسخه دارای جن‌ها و پس‌زمینه‌هایی ا برنامه نویسی کودکان ست که از مجموعه‌های انیمیشن محبوب کودکان مانند گربه طبیعت و کراتس وحشی گرفته شده است.

 

رابط کاربری

 

رابط ویرایشگر

کودکان کدی را در اشیایی به نام sprites ایجاد می کنند - اسکرچ جونیور چیست  که می تواند کاراکتر یا اشیاء دیگر باشد. ScratchJr با کتابخانه ای از sprites همراه است و sprites را می توان با استفاده از "Paint Editor" ویرایش کرد یا موارد جدید ایجاد کرد.

 

کد با کشیدن بلوک ها به یک منطقه کدگذاری و جمع کردن آنها به یکدیگر ایجاد می شود. همه بلوک ها کاملاً مبتنی بر نماد هستند (بدون متنی غیر از مقادیر) که به این ترتیب کودکان می توانند قبل از خواندن از این زبان استفاده کنند. بلوک‌ها مانند کلمات از چپ به راست به هم متصل می‌شوند و با اتصالات بالا به پایین که اسکرچ جونیور چیست  زبان اصلی اسکرچ استفاده می‌کند در تضاد است. ناحیه کدگذاری اصلی در پایین صفحه نمایش داده می شود که مرحله در مرکز، صحنه در سمت راست و اسپرایت ها در سمت چپ قرار دارد. جن برای هر صحنه منحصر به فرد است.

 

رابط کاربری بسیار ساده تر از Scratch است. هم تعداد دسته‌های بلوک‌های برنامه‌نویسی و هم تعداد بلوک‌های درون هر دسته کاهش یافته است، به‌طوری‌که فقط اکثر پایه‌های آن حفظ شدند.[7]

 

یادداشت های دسته

  رویدادها اسکریپت ها را شروع می کند و اسکرچ جونیور چیست  به اسکریپت های دیگر پیام می فرستد

  حرکت جن ها را حرکت می دهد و زاویه ها را تغییر می دهد

  Looks دید، لباس‌ها و خروجی گفتار حبابی را کنترل می‌کند

  صدا یک صدای "پاپ" یا صدای ضبط شده را پخش می کند

  کنترل بخشی از اسکریپت را به تعداد مشخصی بارها تکرار می کند

  پایان ها به پایان می رسد، بی نهایت تکرار می شود  اسکرچ جونیور چیست و به صفحه مشخص شده پروژه می رود

علاوه بر جن، بچه‌ها می‌توانند پس‌زمینه‌هایی را به پروژه‌ها اضافه کنند تا به آن‌ها محیط و فضایی ببخشند. هر پس‌زمینه مانند صفحه‌ای در کتاب در نظر گرفته می‌شود و مجموعه‌ای از جن‌های خاص خود را دارد. یک پروژه می تواند حداکثر 4 پس زمینه داشته باشد.

 

در محیط مدرسه استفاده کنید

ScratchJr برنامه‌ای برای توسعه مهارت‌های تفکر اسکرچ جونیور چیست  محاسباتی در کلاس‌های ابتدایی، به‌ویژه در محیط‌هایی با دانش‌آموزان پیش‌خوان مانند Pre-K تا کلاس دوم است.

 

این در بسیاری از مدارس از جمله بسیاری از کلاس های درس در سراسر ماساچوست استفاده می شود. به عنوان مثال، در کلاس های مهد کودک در مدرسه کودکان الیوت-پیرسون در مدفورد، What is Scratch Junior?  وابسته به دانشگاه تافتس، و در مدرسه روز جامعه یهودی در واترتاون، بوستون، از آن استفاده می شود.[7]

 

اسکرچ جونیور برای کودکان

 

 

ScratchJr

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی بصری است که  اسکرچ جونیور چیست برای معرفی مهارت های برنامه نویسی به کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. این برنامه یک زبان برنامه نویسی مقدماتی در نظر گرفته می شود.[1] این به عنوان یک برنامه رایگان برای iOS، Android و Chromebook در دسترس است.

 

ScratchJr مشتق شده از زبان Scratch است که توسط بیش از  اسکرچ جونیور چیست 10 میلیون نفر در سراسر جهان استفاده شده است. با این حال، برنامه‌نویسی در اسکرچ به مهارت‌های خواندن اولیه نیاز دارد، بنابراین سازندگان نیاز به زبان دیگری را دیدند که راهی ساده‌تر برای یادگیری برنامه‌نویسی در سنین پایین‌تر و بدون نیاز به خواندن یا ریاضیات باشد.

 

تاریخ

ScratchJr توسط یک تیم مشترک از جمله Marina Umaschi Bers در دانشگاه Tufts، Mitchel Resnick در آزمایشگاه رسانه MIT، و Paula Bonta و Brian Silverman در Playful Invention Company توسعه داده شد.[2][3] به این پروژه کمک مالی 1.3 میلیون دلاری از بنیاد ملی علوم داده شد و بودجه اضافی در پلتفرم Kickstarter جمع آوری شد.[1] نسخه اولیه در جولای 2014 برای iPad راه اندازی شد. یک نسخه اندروید در مارس 2015 منتشر شد و یک برنامه Chromebook در مارس 2016 منتشر شد.[4] همچنین نسخه ای به نام PBS Kids ScratchJr وجود دارد اسکرچ جونیور چیست  که با مشارکت PBS Kids در سال 2015 منتشر شد.[5][6] این نسخه دارای جن‌ها و پس‌زمینه‌هایی ا برنامه نویسی کودکان ست که از مجموعه‌های انیمیشن محبوب کودکان مانند گربه طبیعت و کراتس وحشی گرفته شده است.

 

رابط کاربری

 

رابط ویرایشگر

کودکان کدی را در اشیایی به نام sprites ایجاد می کنند - اسکرچ جونیور چیست  که می تواند کاراکتر یا اشیاء دیگر باشد. ScratchJr با کتابخانه ای از sprites همراه است و sprites را می توان با استفاده از "Paint Editor" ویرایش کرد یا موارد جدید ایجاد کرد.

 

کد با کشیدن بلوک ها به یک منطقه کدگذاری و جمع کردن آنها به یکدیگر ایجاد می شود. همه بلوک ها کاملاً مبتنی بر نماد هستند (بدون متنی غیر از مقادیر) که به این ترتیب کودکان می توانند قبل از خواندن از این زبان استفاده کنند. بلوک‌ها مانند کلمات از چپ به راست به هم متصل می‌شوند و با اتصالات بالا به پایین که اسکرچ جونیور چیست  زبان اصلی اسکرچ استفاده می‌کند در تضاد است. ناحیه کدگذاری اصلی در پایین صفحه نمایش داده می شود که مرحله در مرکز، صحنه در سمت راست و اسپرایت ها در سمت چپ قرار دارد. جن برای هر صحنه منحصر به فرد است.

 

رابط کاربری بسیار ساده تر از Scratch است. هم تعداد دسته‌های بلوک‌های برنامه‌نویسی و هم تعداد بلوک‌های درون هر دسته کاهش یافته است، به‌طوری‌که فقط اکثر پایه‌های آن حفظ شدند.[7]

 

یادداشت های دسته

  رویدادها اسکریپت ها را شروع می کند و اسکرچ جونیور چیست  به اسکریپت های دیگر پیام می فرستد

  حرکت جن ها را حرکت می دهد و زاویه ها را تغییر می دهد

  Looks دید، لباس‌ها و خروجی گفتار حبابی را کنترل می‌کند

  صدا یک صدای "پاپ" یا صدای ضبط شده را پخش می کند

  کنترل بخشی از اسکریپت را به تعداد مشخصی بارها تکرار می کند

  پایان ها به پایان می رسد، بی نهایت تکرار می شود  اسکرچ جونیور چیست و به صفحه مشخص شده پروژه می رود

علاوه بر جن، بچه‌ها می‌توانند پس‌زمینه‌هایی را به پروژه‌ها اضافه کنند تا به آن‌ها محیط و فضایی ببخشند. هر پس‌زمینه مانند صفحه‌ای در کتاب در نظر گرفته می‌شود و مجموعه‌ای از جن‌های خاص خود را دارد. یک پروژه می تواند حداکثر 4 پس زمینه داشته باشد.

 

در محیط مدرسه استفاده کنید

ScratchJr برنامه‌ای برای توسعه مهارت‌های تفکر اسکرچ جونیور چیست  محاسباتی در کلاس‌های ابتدایی، به‌ویژه در محیط‌هایی با دانش‌آموزان پیش‌خوان مانند Pre-K تا کلاس دوم است.

 

این در بسیاری از مدارس از جمله بسیاری از کلاس های درس در سراسر ماساچوست استفاده می شود. به عنوان مثال، در کلاس های مهد کودک در مدرسه کودکان الیوت-پیرسون در مدفورد، What is Scratch Junior?  وابسته به دانشگاه تافتس، و در مدرسه روز جامعه یهودی در واترتاون، بوستون، از آن استفاده می شود.[7]

 

آموزش اسکرچ برای کودکان

 

هدف / یاد بگیرید که اولین بازی خود  آموزش اسکرچ را در ابتدا ایجاد کنید:

 

بازی به شکل یک موشک خواهد بود که باید از ستاره ها طفره رود.

 

برای انجام این کار، ما باید چند مورد را در جای خود قرار دهیم:

 

 

1 - لباس های موشک را بپوشید و اندازه و  آموزش اسکرچ موقعیت شروع موشک خود را انتخاب کنید.

 

2 - انیمیشن موشک خود را بسازید.

 

3 - کلیدهایی را تعیین کنید تا موشک ما بتواند از راست به چپ برود.

 

4 - یک sprite جدید اضافه کنید که ستاره خواهد بود آموزش اسکرچ ، وظیفه اجرا را به آن اختصاص می دهیم.

 

5- متغیرهای: زمان و زندگی را ایجاد کنید و آنها را اختصاص دهید.

 

6 - برد یا باخت.

 

مرحله آخر: تمرین کوچکی انجام دهید تا ببینید آیا  آموزش اسکرچ درست متوجه شده اید یا خیر.

مواد و ابزار

کامپیوتر

مرحله 1 - لباس های موشک را بپوشید و اندازه و موقعیت شروع موشک خود را انتخاب کنید.

برای انجام این کار، به بخش لباس بروید و یک لباس را در پایین سمت چپ انتخاب کنید.

 

 

با برداشتن اسپرایت گربه شروع کنید و سپس  آموزش اسکرچ  اسپرایت موشک را اضافه کنید.

 

 

برای تعیین اندازه و موقعیت همینجا  شروع موشک ما:

 

ما می خواهیم با گفتن اینکه به محض کلیک بر روی  آموزش اسکرچ پرچم شروع می کنیم، سپس اندازه را روی 50% تنظیم می کنیم و به x=0 و y = -130 می رویم.

 

پس زمینه را نیز تغییر خواهیم داد:

 

به پایین سمت راست بروید و روی انتخاب پس‌زمینه کلیک کنید و ستاره‌ها را انتخاب کنید.

 

 

 

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch Costume.png بسازید

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch Costume.png بسازید

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch costum fus .png بسازید

Scratch - اولین بازی ساده خود را با Scratch Size position.png ایجاد کنید

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch bg.png ایجاد کنید

 

مرحله 2 - انیمیشن موشک ما را ایجاد کنید.

یک بخش به طور معمول بسیار ساده:

 

 

ما باید بعد از مرحله 1 اضافه کنیم، بخواهیم لباس بعدی  آموزش اسکرچ را به طور نامحدود تکرار کنیم و منتظر بمانیم تا یک انیمیشن روان بدست آوریم.

 

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch Animation.png بسازید

 

 

 

مرحله 3 - کلیدهایی را اختصاص دهید تا موشک ما بتواند از راست به چپ برود.

بخش کمی پیچیده تر:

 

 

ما باید یک شرط ایجاد کنیم: اگر کلیدی لمس شد، کاری انجام دهید.

 

 

برای این کار، وقتی روی پرچم کلیک می‌شود، بلوک‌ها  آموزش اسکرچ را قرار می‌دهیم، به‌طور نامحدود تکرار می‌کنیم، اگر کلید فشار داده شد، سپس به محور X اضافه یا حذف می‌کنیم.

 

 

Scratch - اولین بازی ساده خود را با scratch Direction.png ایجاد کنید

 

 

 

مرحله 4 - ما یک sprite جدید اضافه می کنیم که ستاره خواهد بود و همچنین به آن اختصاص می دهیم که چه کاری باید انجام دهد.

هدف این است که ستاره در بالای صفحه ظاهر شود و سقوط کند و سپس ناپدید شود:

 

Scratch -

راست کلیک کنید و سپس بکشید تا رنگ آمیزی شود و با یک لباس برنده و گمشده یک جن بسازید.

 

 

پس از ایجاد اسپریت های خود، شرایطی را به آن می دهیم:

 

ابتدا از او بخواهیم وقتی بازی شروع شد مخفی شود.

 

 

اگر زندگی = 0 پس از آن باختید: نشان دهید و سپس برای همه توقف کنید.

 

اگر زمان > 300 ثانیه برنده شده اید: نشان دهید و سپس برای همه ارسال کنید.

 

دوم، شما باید یک رویداد اضافه کنید که می گوید:  Scratch training وقتی توقف را دریافت کردم، 2 ثانیه صبر کنید و همه چیز را متوقف کنید.

 

 

دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

 

بنابراین فقط مقداری غذای اضافی برای فکر کردن. دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

به راحتی می توان دید که این رویکردها را می توان بر حسب یادگیری ضمنی/صریح تحلیل کرد و

که مطالعه نحوه جفت کردن (صریح؟) یادگیری نهادی نیز ممکن و جالب خواهد بود

فعالیت های کلاسی و فوق برنامه (من این نکته را بیشتر توسعه ن دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3می دهم زیرا یک میدان کامل بحث را باز می کند

و مشکلات آموزشی، نهادی و سازمانی).

می توان به این نکته اشاره کرد که منابع آموزشی اصلی در حال حاضر موجود است که ترجمه های آن می باشد

کتاب‌های درسی ایالات متحده به وضوح تحت رویکرد «آموزنده خلاق» قرار می‌گیرند. بسیاری بدون در نظر گرفتن قابل استفاده هستند

رویکرد، اما ممکن است نیاز به سازگاری داشته باشد.

همچنین می توان به Scratch اشاره کرد که تقریباً به اتفاق آرا به دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 عنوان یک زبان برنامه نویسی برای انجام آن تایید شده است

استفاده با کودکان، از جمله با بسیاری از طرفداران رویکرد «الگوریتمی»... فقط یک مورد نیست

زبان برنامه نویسی "آسان برای استفاده". این در واقع یک زبان برنامه نویسی است و به همین دلیل می تواند

با زبان های دیگر با یا بدون حرفه آموزشی (AlgoBox، Java، Python و غیره) مقایسه شود. اما او نبود

فقط برای آن طراحی شده است. این به عنوان ابزاری در خدمت دیدگاه ساخت‌گرایانه از یادگیری طراحی شده است

توسعه یافته توسط سیمور پیپرت (و، بنابراین، از طریق پیوند دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3، دیدگاه سازنده ژان پیاژه)37

. از نقطه نظر

تئوری های یادگیری و آموزش، سلف Scratch لوگوی لاک پشت است. بسیاری از او

ویژگی هایی که از نظر الگوریتم های کدگذاری بی فایده یا حتی نامناسب به نظر می رسند (به عنوان مثال

مفاهیم صحنه‌ها، «لباس‌های» شخصیت‌ها و غیره) با این هدف مرتبط هستند. خراش برای اجازه طراحی شده است

دانش‌آموزان خلاقیت خود را از طریق برنامه‌نویسی ابراز کنند، روی پروژه‌هایی کار کنند که برای آنها معنادار است

مهارت های (حل مسئله و غیره) مرتبط با این نوع فعالیت را توسعه دهید، و نه صرفا

الگوریتم های برنامه (حتی اگر علاوه بر این، به شما امکان برنامه دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ریزی الگوریتم ها را می دهد).

در نهایت می توان رویکردی متشکل از کار دانش آموزان بر روی مهارت ها ایجاد کرد

دقیق، اما برای طراحی تمرینات با ابعاد بازی. به عنوان مثال تمریناتی که هدف آنها مانند

ارائه شده به دانش آموز این است که برنامه ای بسازد که یک شخصیت را به حرکت یا رقص وادار کند (اعمال "حرکت به جلو"،

"چرخش"، "برو به چنین مختصاتی"، "صدا پخش کن")، خط کشی (اعمال "قلم را در آن بگذار"

نوشتن" و غیره) ... اما نیاز به استفاده از حلقه ها، ساختارهای شرطی یا متغیرها دارند.

در اینجا روح لوگو را می یابیم، اما با ابزارهای فنی که دیگر ربطی دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 به آن ندارند (نه قوی تر، اما

ساده تر، زیباتر، چند رسانه ای تر، "سرگرم تر"). در زیر، یک مثال کلاسیک "Logo"، a را بکشید

روزت اما بدون شک این شرم آور است که از اقدامات چند رسانه ای اسکرچ سوء استفاده نکنیم!

36 تحلیلی که در اینجا نیز با مسائل انضباطی، نهادی و  غیره ظریف شده است. مثلا دفاع کنیم

آموزش علوم کامپیوتر با برجسته کردن محاسبات خلاقانه، در معرض خطر بی اعتبار کردن آن از نظر برخی؟

37 به روشی بسیار ترکیبی، ساخت‌گرایی نظریه‌ای از یادگیری است که اصول ساخت‌گرایی و

این ایده را توسعه می دهد که مشارکت در پروژه هایی که در آن دانش آموزان اشیایی را می سازند (و به اشتراک می گذارند) که برای آنها معنادار است

عاملی به ویژه برای یادگیری

38 این مثال امکان استفاده از Scratch را برای مهارت "ساخت فیگور" ذکر شده در برنامه ها نشان می دهد.

16

4.3. برخی از عناصر اضافی مربوط به دیدگاه شخصی من است

من ایده استفاده از علوم کامپیوتر (الگوریتم ها و برنامه نویسی) ر دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ا برای کارکرد منطق دوست دارم

به عنوان یک مهارت عرضی عمومی در علوم کامپیوتر، به محض اینکه بخواهیم شرط کنیم («در چنین حالتی

شما باید این کار را انجام دهید و در غیر این صورت باید آن را انجام دهید") یا حلقه ها ("شما باید این اقدامات را تا زمانی که این شرط وجود دارد تکرار کنید.

تایید شده است)، عبارات منطقی را دستکاری می کنیم: حروف ربط ("و")، تفکیک ها ("یا") و

نفی ها ("نه"). در زندگی روزمره، این می تواند به جلوگیری از اشتباهات در استدلال و/یا کمک کند

استدلال های لنگ را بپذیرید یا بپذیرید (ادعای کلی بر اساس نفی

پیوندهای ربط تبدیل به ربط نفی و غیره).

من این ایده را دوست دارم که دانش‌آموزان را وادار به تفکر/کار بر روی مفاهیم انتزاع کنم (فرآیندی که شامل

شناسایی ویژگی های جالب یک موجودیت، با هدف استفاده دقیق)، مدل سازی (فعالیت

تعریف انتزاعات مربوطه) و مدل (انتزاع واقعیت، دیدگاه su

 

آنها هنوز از دیدن پایان این همکاری ناراحت هستند! اما وقتی متوجه می شون دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3د که می توانند در جلسه مارس-آوریل شرکت کنند، به سرعت اطمینان پیدا می کنند. و اینکه اکنون که پیوند بین کلاس ها ایجاد شده است، این مشارکت ها با برنامه نویسی یا بدون برنامه ادامه خواهند داشت. دانش آموزان کلاس پنجم از کانادا می خواهند مفاهیم خاصی را برای دانش آموزان کلاس ششم من توضیح دهند. این به ما، معلمان، بستگی دارد که این را سازماندهی کنیم! و دانش آموزان کلاس ششم من همچنین می توانند به دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 دانش آموزان دیگر کمک کنند، به عنوان مثال دانش آموزان کلاس ششم در آیداهو.

 

د) نتیجه گیری

 

الان 3 سال است که با کلاس های ششم در برنامه شرکت می کنم.

 

بحث ها عمدتا به زبان انگلیسی است.

دانشجویان برای ترجمه نیاز به کمک دارند، اما بسیار مایلند و از دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 تبادلات بین المللی بسیار قدردانی می کنند. آنها متعجب و علاقه مند به کشف فرهنگ های مختلف هستند و از کمک به یکدیگر در بین دانش آموزان از سراسر جهان در زمینه برنامه نویسی Scratch خوشحال هستند. اما فراتر از این هدف اصلی، می‌توانیم روی کنجکاوی خود به خودی آن‌ها حساب کنیم تا یکدیگر را بهتر بشناسند، به موضوعات مختلفی سرایت کنند که در عوض، ذائقه برنامه‌نویسی را حفظ می‌کنند: وقتی احساس خوبی داریم، انگیزه در کار افزایش می‌یابد. یک مارپیچ با فضیلت راه اندازی شده است.

 

با گذشت زمان، به ویژه به یک معلم کانادایی (لندن، انتاریو) دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 نزدیک‌تر شدم و بحث‌های ما بر آموزش برنامه‌نویسی تمرکز می‌کند، بلکه بر موضوع مشترک ما نیز متمرکز می‌شود: ریاضیات، مطالبی که در فرانسه و کانادا متفاوت هستند، روش  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3معرفی مفاهیم، ​​رفاه دانش آموزان در کلاس، چیدمان کلاس درس...

 

بنابراین، مشارکت مشترک ما در ScratchPals پیوندهایی ایجاد کرده است که اکنون فراتر از برنامه هستند.

 

علاوه بر این، مبادلات ما بین معلمان، قبل یا در طول هر جلسه، اغلب فراتر از چارچوب برنامه است و مربوط به درس ها، فضای کلاس و ایده هایی است که می خواهیم به اشتراک بگذاریم Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3. مانند دانش آموزان ما، آنها به ما اجازه می دهند الهام و راه حل پیدا کنیم.

 

دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

 

ماشینی که (در میان چیزهای دیگر) قادر است

برای اجرای یک برنامه، به عنوان مثال، دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  برای انجام اقدامات برنامه / الگوریتم.

اصطلاح "تفکر محاسباتی" از زمان انتشار مقاله "دیدگاه" توسط یک محقق شکوفا شد.

در علوم کامپیوتر در ایالات متحده 6

جایی که او استدلال می کند که تفکر محاسباتی دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  "مجموعه ای از نگرش ها و

دانش قابل اجرا جهانی، که همه ما از یادگیری و تسلط بر آن بهره مند خواهیم شد، و این

ما باید آن را به فرزندانمان منتقل کنیم.» ادبیات کاملی وجود دارد که تعاریف دقیق تری ارائه می دهد

، از کدام

که توسط همین محقق در سال 2011 پیشنهاد شد: "تفکر محاسباتی فرآیندهای فکری است که در

تدوین مسائل و راه‌حل‌های آن‌ها به گونه‌ای که راه‌حل‌ها  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 به شکلی نمایش داده شوند که بتوانند به طور مؤثری ارائه شوند

توسط یک عامل پردازش اطلاعات انجام می شود. در سطح فرانسه، مقاله ای که اغلب مورد استناد قرار می گیرد

آن را به این صورت ارائه می کند:

نگرانی برای ویژگی الگوریتمی توصیف اشیاء، زبانی که این توصیفات در آن هستند.

بیان می‌شود، جریان‌های اطلاعاتی و ابزارها عموماً مشخصه «فکر» هستند

علوم کامپیوتر " ". ما ایده های یکسانی را در دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  متون (که توسط بازیگران مختلف کم و بیش امضا شده است) می یابیم

نهادی) درخواست برای در نظر گرفتن آموزش علوم کامپیوتر در برنامه های دبستان

و ثانویه، ر.ک. بخش 2).

تعریفی که طرفداران آموزش تفکر محاسباتی به آن اشاره می کنند

زبان اسکرچ به دو دلیل جالب است. از یک طرف به جزئیات چیزها می پردازد. از طرفی اجازه می دهد

چشم انداز زیربنای منابع آموزشی ارائه ش دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ده پیرامون Scratch را درک کنید. این تعریف 9 است

:

 «[تفکر محاسباتی] شامل درک جهان بر اساس رویکرد مورد استفاده در آن است

برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان نرم افزار

این رویکرد را می توان به پنج دسته اصلی تقسیم کرد:

- درک یک مسئله و راه حل آن در سطوح مختلف (انتزاع)؛

- در مورد وظایفی که باید انجام شوند  دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 در قالب یک سری مراحل (الگوریتم) فکر کنید.

- درک کنید که برای حل یک مشکل پیچیده باید آن را به چندین بخش تقسیم کنید

مشکلات ساده (تجزیه)؛

- درک کنید که این احتمال وجود دارد که یک دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  مشکل جدید از قبل با مشکلات دیگری مرتبط باشد

حل شده توسط دانش آموز (تشخیص شکل)، و

- درک کنید که راه حل یک مشکل می تواند برای حل طیف وسیعی از مشکلات استفاده شود

مشابه (تعمیم)».

بنابراین تفکر رایانه‌ای به الگوریتم‌ها خلاصه نمی‌شود، بلکه به روشی برای نزدیک شدن اشاره دارد

مشکلاتی که به طور کلی منجر به نوشتن یک الگوریتم زبان طبیعی کم و بیش ساختار یافته می شود و

احتمالاً یک برنامه، به عنوان مثال، ترجمه الگوریتم به یک زبان قابل اجرا توسط ماشین.

بر اساس این تعاریف، محتوای این سند را می توان روشن کرد: تأملی بر الف

تدریسی که دانش‌آموزان را به کار بر روی الگوریتم‌ها و برنامه‌ریزی آنها، در این مورد در Scratch، سوق می‌دهد.

همانطور که خواهیم دید، با این حال، این می تواند با دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  اهداف و واقعیت های آموزشی بسیار متفاوت مطابقت داشته باشد.

4

1.2. الگوریتم و برنامه نویسی: دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟

10

برای تثبیت ایده ها و نشان دادن اینکه از ابتدای این متن در مورد چیزهای ساده و در دسترس صحبت می کنیم،

شکل 1 نمونه هایی از کنش ها و Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3   ساختارهای الگوریتمی11 و نمایش آنها در زبان را نشان می دهد

.

 

آموزش سریع اسکرچ جونیور

 

به اندازه کافی، یک حباب گفتار در بالای اسپرایت ظاه اسکرچ جونیور ر می شود و کلمه "Hello!" را نمایش می دهد. در حلقه forever، اسپرایت 10 پله به جلو حرکت می کند و سپس 15 درجه در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد. هنگامی که برنامه به آخرین بلوک می رسد، به بالای صفحه بازمی گردد. تمام بلوک های بلوک forever برای همیشه در یک حلقه اجرا می شوند. برنامه فقط زمانی متوقف می شود که روی علامت توقف قرمز کلیک کنید.

 

همچنین می‌توانید یک اسکریپت را اجرا کنید یا با کلیک کردن  اسکرچ جونیور روی آن بلاک کنید. اما کلیک کردن بر روی پرچم سبز راه عادی برای شروع برنامه شما است.

 

شما می توانید به تعداد دلخواه اسپرایت و بلوک کد در برنامه های خود داشته باشید. با ایجاد پروژه های برنامه نویسی در این کتاب، با انواع مختلف بلوک های کد Scratch آشنا خواهید شد.

 

نمایش برنامه های خود

g01004

هنگامی که به حساب اسکرچ خود وار اسکرچ جونیور د شدید، روی دکمه اشتراک گذاری در گوشه سمت راست بالای ویرایشگر کلیک کنید تا سایر Scratchers برنامه شما را ببینند. آنها می توانند بازی شما را انجام دهند و نظر بدهند. اگر Scratchers از بازی کردن لذت می برند، می توانند برنامه شما را لایک کرده و مورد علاقه خود قرار دهند.

 

f01013

پس از اتمام پروژه، می توانید آن را به استودیوی Scratch Programming Playground نیز اضافه کنید. این استودیو شامل پروژه هایی است که شما و سایر خوانندگان ساخته اید. هنگامی که پروژه خود را در Scratch به اشتراک گذاشتید، URL را کپی کنید و به صفحه استودیو دربروید. روی دکمه افزودن اسکرچ جونیور  پروژه ها کلیک کنید، URL را در قسمت متن قرار دهید و روی افزودن توسط URL کلیک کنید. اکنون سایر خوانندگان می توانند بازی شما را در استودیو مشاهده کنند!

 

اگر فکر می کنید بازی شما به اندازه کافی خوب نیست، نگران نباشید. همه سفر برنامه نویسی خود را با بازی های ساده آغاز می کنند. اکثر افراد در وب سایت Scratch مبتدی نیز هستند. ده‌ها میلیون نفر برنامه‌های خود را در وب‌سایت Scratch به اشتراک گذاشته‌اند، بنابراین اگر برنامه شما بازدید زیادی نداشت اسکرچ جونیور ، نگران نباشید. پیدا کردن بازی‌ها با وجود تعداد زیادی از بازی‌ها در سایت دشوار است.

 

کمک گرفتن

تبدیل شدن به یک برنامه نویس فوق العاده به معنای دانستن ه برنامه نویسی کودکان مه پاسخ ها نیست. این می داند که چگونه پاسخ ها را بیابد. می‌توانید مراحل پروژه‌های این کتاب را دنبال کنید، اما ممکن است سؤالاتی برای خود داشته باشید.

 

آموزش پنجره

در بالای ویرایشگر Scratch دکمه منوی Tutorials قرار دارد. روی ای اسکرچ جونیور ن دکمه کلیک کنید تا پنجره Tutorials نمایش داده شود که دارای پیوندهایی به چندین آموزش ویدیویی Scratch است.

 

f01014

دکمه SEE INSIDE

شما می توانید بسیاری از تکنیک های جدید را با مشاهده کدهای Scratchers دیگر بیاموزید. پروژه ای را که دوست دارید در وب سایت Scratch پیدا کنید و سپس روی دکمه See inside کلیک کنید.

 

f01015

شما مجاز به کپی کردن و تغییر کدهای دیگر Scratchers یا ریمیکس هستید. همه برنامه‌های Scratch در وب‌سایت به‌طور خودکار تحت مجوز Creative Commons منتشر می‌شوند، بنابراین تا زمانی که به آنها اعتبار می‌دهید، نیازی به درخواست اجازه از سازنده اصلی ندارید. Scratcher ها اغلب برنامه های یکدیگر را برای ایجاد نسخه های خود ریمیکس می کنند.

 

هنوز به کمک نیاز دارید و می خواهید با Scratchers دیگر صحبت کنید؟ برای  اسکرچ جونیور بازدید از تالارهای گفتگو، روی پیوند تالار گفتگو در پایین صفحه اصلی کلیک کنید.

 

خلاصه

ویرایشگر Scratch یک ابزار خلاقانه با پتانسیل بالا است. انواع پروژه های Scratch را در وب سایت Scratch خواهید دید: بازی ها، کارتون ها، شبیه سازی ها و اسلایدهای ارائه آموزنده.

 

اکنون که می‌دانید چگونه به وب‌سایت Scratch دسترسی داشته باشید، یک حساب کاربری ایجاد کنید، از ویرایشگرهای Scratch و Paint استفاده کنید، و بلوک‌های کد را در اسکریپت‌ها به هم بچسبانید، آماده‌اید تا دستورالعمل‌های گام به گام در ادامه این کتاب را دنبال کنید. اگر کمک می‌خواهید، حتماً از پنجره Tutorials در ویرایشگر Scratch و انجمن‌های گفتگو در وب‌سایت Scratch برای یافتن پاسخ‌های مورد نیاز  

Scratch Junior خود استفاده کنید.

 

اسکرچ جونیور برای کودکان

 

nce با دوبار کلیک کردن روی نماد آن Scratch کنید.

اگر این اولین بار است که از Scratch در این دستگاه استفاده اسکرچ جونیور  می شود، ممکن است نرم افزار به زبان انگلیسی باشد. در این حالت، دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی با کلیک بر روی نمادی که یک کره زمینی را نشان می‌دهد (بالا سمت چپ، در کنار آرم «خراش») آن را به فرانسوی تغییر دهند.

 

 

 

معلم به دانش آموزان توضیح می دهد که اسکرچ جونیور Scratch یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای یادگیری برنامه نویسی طراحی شده است. هنگامی که نرم افزار را باز می کنید، یک جن روی صفحه نمایش وجود دارد (یک گربه). می توانید دستورالعمل های ساده ای به او بدهید.

 

او یک نمایش کوتاه انجام می دهد (دانش آموزان باید اسکرچ جونیور این تمرینات کوچک را در پایان جلسه تکرار کنند).

به عنوان مثال، برای اینکه از گربه بخواهید 10 مرحله حرکت کند، به سادگی دستورالعمل "حرکت به جلو 10" را از پالت دستورالعمل به منطقه برنامه بکشید. اگر سپس روی این کتیبه کلیک کنیم، متوجه می شویم که گربه 10 قدم به جلو حرکت می کند (1 مرحله = 1 پیکسل صفحه).

 

 

 

اگر می خواهید 20 مرحله به جلو بروید، به سادگی اسکرچ جونیور با کلیک کردن در ناحیه اختصاصی، "10" را به "20" تغییر دهید.

اگر اکنون می‌خواهیم گربه 20 قدم به جلو حرکت کند، «سلام» بگویید، ما به سادگی دستورالعمل جدید را در انتهای برنامه قرار می‌دهیم. دستورالعمل "say hello" وجود ندارد، اما دستورالعمل "say hello" در دسته "ظاهر" پالت دستورالعمل وجود دارد. فقط این دستورالعمل را بگیرید و با کلیک بر روی این متن، متن "Hello" را به "Bonjour" تغییر دهید. نوشتن یک برنامه به سادگی با قرار دادن دستورالعمل ها در کنار هم انجام می شود.

 

 

 

اگر اکنون می خواهیم گربه هر بار که روی پرچم سبز  اسکرچ جونیور کلیک می کنیم این کار را انجام دهد (در سمت راست بالای صحنه، پرچم سبز اجازه می دهد تا برنامه راه اندازی شود)، پس باید دستورالعمل "When flag green press" را به آن اضافه کنیم. در دسته "رویدادها" دستورالعمل ها جستجو کنید. این می دهد:

 

 

 

در نهایت، معلم نحوه حذف یک دستورالعمل (یا کل بلوک دستورالعمل) را نشان می ده اسکرچ جونیور د: به سادگی این دستورالعمل (یا این بلوک) را از ناحیه برنامه به پالت دستورالعمل ها بکشید.

معلم خیلی سریع رابط Scratch را ارائه می دهد که شامل:

 

یک "صحنه": اینجا جایی است که "بازی" (یا به طور کلی برنامه ... شما می توانید کارهای دیگری غیر از بازی ها را در Scratch انجام دهید!) در آنجا اتفاق می افتد.

منطقه "الف ها": الف ها شخصیت ها یا اشیایی هستند که در برنامه دستکاری می شوند (آنها می توانند حرکت کنند، شکل خود را تغییر دهند، صحبت کنند، با جن های دیگر  برنامه نویسی کودکان تعامل کنند و غیره). هنگامی که Scratch را راه اندازی می کنید، تنها یک اسپرایت روی صفحه نمایش داده می شود: یک گربه (بعداً، ما sprite های دیگر را اضافه می کنیم و گربه را حذف می کنیم).

یک منطقه "پس زمینه"، درست در کنار جن ها. پس‌زمینه ثابت است، برخلاف الف‌هایی که می‌توانند حرکت کنند. به طور پیش‌فرض، در Scratch، پس‌زمینه یک پس‌زمینه سفید ثابت است (بعداً آن را تغییر خواهیم داد).

یک برگه "اسکریپت" که امکان دسترسی به:

- یک پالت دستورالعمل (ستون مرکزی، سمت راست صحنه). اینجاست که ما دستورالعمل‌ها (یا «بلوک‌ها») را که می‌توانیم در برنامه خود استفاده کنیم، پیدا می‌کنیم. دستورالعمل های زیادی وجود دارد که بر اساس رنگ گروه بندی می شوند (به عنوان مثال: همه چیز در مورد حرکت اسپرایت در یک زبانه آبی تیره است،  اسکرچ جونیور همه چیز در مورد ظاهر آن در یک زبانه بنفش و غیره است).

- یک منطقه "برنامه"، در سمت راست پالت دستورالعمل. اینجاست که ما برنامه را می نویسیم، به سادگی با گرفتن دستورالعمل ها از پالت و کشیدن آنها به این ناحیه.

زبانه های دیگر (لباس، صداها) در حال حاضر بی فایده هستند.

  وظیفه 2: کاوش آزادانه خراش (15 دقیقه)

دانش آموزان 15 دقیقه فرصت دارند تا آزادانه اسکراچ را کشف کنند.

در حال حاضر، آنها نباید سعی کنند صحنه یا جن را تغییر دهند (این کار در مرحله بعدی انجام می شود) بلکه فقط دستورالعمل های ساده را دستکاری کرده و آنها را برای مشاهده آنچه اتفاق می افتد مرتب می کنند. معلم آنها را تشویق می کند تا دسته بندی های مختلف دستورالعمل ها را بررسی کنند، به ویژه:

 

دسته «حرکت» (آبی تیره)

دسته بندی "ظاهر" (بنفش)

دسته "رویداد" (قهوه ای)

دسته "کنترل" (نارنجی)

 

کلاس CE2 امانوئل ویلگنباس (آنتونی)

نکته آموزشی:

اکنون به دقت در مورد ایجاد یک قانون تناوب فکر کنید تا همیشه یک دانش آموز نباشد که صفحه کلید و ماوس را کنترل می کند.

 

وظیفه 3: انجام تمرینات کوچک (20 دقیقه)

معلم یک سری تمرینات کوچک (که بیشتر آنها همان کاری را که قبلاً به صورت نمایشی انجام شده تکرار می کند) ارائه می دهد که دانش آموزان انجام می دهند. بعد از هر تمرین، یک بحث سریع  Scratch Junior گروهی تضمین می کند که همه می دانند چگونه تمرین را انجام دهند.

 

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد