x تبلیغات
کدنویسی جاوا

اهمیت آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

 

آیا می دانید که بیل گیتس برنامه نویسی را  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده در اوایل نوجوانی آغاز کرد؟ در سن 19 سالگی، او قبلاً مایکروسافت را تأسیس کرده بود، که تا سال‌های آینده بر چشم‌انداز فناوری تسلط داشت.

 

از آنجایی که نیاز به کسب مهارت های آماده کار در سنین پایین افزایش می یابد، مدارس پایه بیشتری به دانش آموزان یاد می دهند که کدنویسی را یاد بگیرند. اما قبل از اینکه شروع به آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  اختصاص وظایف کدنویسی به فرزند خود کنید، به خواندن نکات خاص ما در مورد کدنویسی پایتون برای کودکان ادامه دهید.

 

آن زمان و اکنون

از زمانی که رایانه های شخصی در اواخر دهه 70 به خانه ها راه یافتند، بچه ها برنامه نویسی می کنند. در آن زمان، اگر می‌خواستید یک بازی انجام دهید یا حتی متنی را در Commodore 64 یا BBC Micro تایپ کنید، باید علاقه‌مند باشید. بچه هایی که به کامپیوتر دسترسی داشتند چاره ای آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  جز کدنویسی نداشتند، معمولاً به زبان برنامه نویسی بیسیک.

 

اینگونه بود که نسل گیتس و نسل بعدی برای اولین بار وارد برنامه نویسی شدند. امروز وضعیت کمی متفاوت است. در حالی که اکثر ما به یک یا چند دستگاه دسترسی داریم، این دستگاه ها برای استفاده بدون دانش فنی طراحی شده اند. بسیاری از پیچیدگی یک کامپیوتر اکنون به خوبی در زیر سطوح براق پنهان شده است. آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده آیا این بدان معناست که دیگر دلیلی برای یادگیری برنامه‌نویسی توسط بچه‌ها وجود ندارد؟ البته که نه.

 

چرا بچه ها باید برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

در حالی که بزرگسالان اغلب بر مزایای حرفه‌ای برنامه‌نویسی تأکید می‌کنند، این احتمالاً یک عامل محرک برای فرزند شما نخواهد بود. Tanmay Bakshi که قبلاً در 12 سالگی برای IBM Watson کار می کرد، زمانی که تنها پنج سال داشت برنامه نویسی را آغاز کرد. ظاهراً چیزی که او را برانگیخت این بود آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده که کار دیگری برای انجام دادن نداشت و برنامه نویسی سرگرم کننده به نظر می رسید.

 

بریتانی ونگر در کلاس هفتم وارد کدنویسی شد. او علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد هوش مصنوعی و ارتباط آن با هوش انسانی بود. ونگر در 17 سالگی نرم افزاری برای  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهتشخیص سرطان ایجاد کرد که با یادگیری عمیق پشتیبانی می شد. انگیزه این پروژه یک مورد سرطان در خانواده خودش بود.

 

آوی شیفمن، یک جوان 17 ساله دیگر، با ساخت یک ردیاب کرونا که به اصلی ترین منبع وب در اعداد جهانی COVID-19 تبدیل شد، به شهرت رسید. این برنامه نویس جوان با ترکیب اشتیاق به یادگیری با علاقه به علل مترقی، وب سایت دیگری را در رابطه با اعتراضات BLM 2020 راه اندازی کرد.

 

وقتی در مصاحبه ای از او پرسیده شد که آیا  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده همه باید نحوه کدنویسی را بیاموزند، این نابغه جوان برنامه نویسی پاسخ منفی داد، زیرا "بسیاری از مردم نمی توانند برای مدت طولانی روی رایانه خود بمانند." در عوض، او به دانش‌آموزان پیشنهاد کرد که «مفهوم واقعی کدنویسی» را بیاموزند، زیرا در مورد حل مسئله چیزهای زیادی می‌آموزد.

 

آیا پایتون زبان اول خوبی برای کودکان است؟

زبان های برنامه نویسی می توانند ترسناک باشند. آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  ما حتی مجبور نیستیم به زبان‌های باطنی مانند Whitespace اشاره کنیم. حتی زبانی مانند جاوا اسکریپت ممکن است به سختی قابل درک باشد - چه با براکت ها و کلمات کلیدی اعلان آن. اما پایتون دائماً به دلیل نحو ساده اش که تقریباً به زبان انگلیسی روزمره نزدیک است مورد تحسین قرار می گیرد. بیایید به دو مثال نگاه کنیم:

 

 

اولین مثال یک برنامه کلاسیک "Hello World" است. دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که می گوید: سلام کوتاه ما را روی صفحه چاپ می کند. در مثال دوم، ما یک لیست دوستان ایجاد کردیم و با استفاده از روش “Apend” یک نام جدید به آن اضافه کردیم. به دلیل نحو نسبتا ساده ای که دارد، پایتون بسیار مبتدی پسند است.

 

دومین استدلال بزرگ برای پایتون به عنوان زبان اول این است که برخلاف زبانی مانند اسکرچ (که هدف آن صرفاً آموزشی است)، در دنیای واقعی استفاده می شود. در واقع، پایتون اغلب به عنوان یک زبان برنامه نویسی برتر برای طیف گسترده ای از برنامه ها ذکر می شود. با پایتون، بسیاری از چیزهایی که کودک شما می آموزد ممکن است در پروژه های آینده استفاده شود. و اگر فرزند شما در مورد یک پروژه خاص در دنیای واقعی کنجکاو است، ممکن است بتواند کد منبع را بررسی کند!

 

حتی اگر نمی‌دانید چگونه خودتان کدنویسی کنید، همچنان می‌توانید از فرآیند یادگیری فرزندتان حمایت کنید. اگر فرزندتان گیر کرده است، از او بخواهید کد خود را برای شما توضیح دهد. مرور یک برنامه گام به گام و توضیح اینکه هر قطعه چه کاری انجام می دهد، یک تکنیک اشکال زدایی عالی است – به طوری که برنامه نویسان باتجربه از آن در ترفندی به نام «داخل لاستیکی» استفاده می کنند.

 

چند پروژه پایتون مناسب برای کودکان چیست؟

99 بطری…

اجرای آهنگ شمارش معکوس "99 بطری آبجو" در پایتون شامل حلقه ها و دستکاری یک متغیر عدد صحیح است. این تمرین به خوبی نشان می‌دهد که چگونه کد می‌تواند با انجام کارهای تکراری برای ما در زمان زیادی صرفه‌جویی کند. مطمئن شوید که آبجو را با یک نوشیدنی مناسب برای کودکان جایگزین کنید.

 

یک بازی بنویس

همه عاشق بازی هستند. چه چیزی می تواند هیجان انگیزتر از نوشتن زبان خود در یک زبان برنامه نویسی تازه آموخته باشد؟ و ما در مورد گرافیک پیچیده سه بعدی صحبت نمی کنیم. کودک شما می تواند یک بازی ماجراجویی ساده مبتنی بر متن را امتحان کند. اگر این بادام زمینی برای بچه‌های کوچک شماست، می‌توانند از کتابخانه Pygame Zero برای اضافه کردن تصاویری سرگرم‌کننده استفاده کنند. این آموزش پایتون برای کودکان در Pygame Zero را که توسط یک پدر نوشته شده است، ببینید.

 

برخی از گرافیک های لاک پشت را بکشید

مانند بزرگسالان، بچه ها به چیزهای بصری جذب  Teaching Python programming for children and teenagers in simple language می شوند. با گرافیک لاک پشت، مکان نما (لاک پشت) را برنامه ریزی می کنید تا در اطراف صفحه حرکت کند و یک تصویر بکشد. این می تواند زیبا تولید کند

اهمیت آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان

 

خود

محرمانه، بسیار طبقه بندی شده، فوق سری آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده ، بخش ترخیص کالا از گمرک سطح 5، اکنون این است

زمان برای انجام تعهدات قراردادی خود برای تحویل کتاب به افراد خود ... و

دو صفحه بعد برگردون

والدین، اگر تصمیم درخشانی گرفتید که این کتاب را برای فرزندتان بخرید یا

نوجوان، من می‌خواهم فرض کنم که شما احتمالاً آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  درک درستی از چگونگی آن دارید

یادگیری نحوه کدنویسی برای او مفید است. مهندسی نرم افزار (با نام مستعار

"کدینگ") یکی از مشاغل پر تقاضا و پردرآمد در جهان است

اکنون، و هر سال ارزش بیشتری پیدا می کند. با یادگیری کدنویسی، شما

کودک ذهن خود را از راه های عملی رشد می دهد و گام مهمی برمی دارد

به سمت ایجاد مهارت هایی که می تواند در طول زندگی بزرگسالی  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهاو مرتبط باقی بماند.

اما دانستن چیزی ارزشمند است و در واقع دانستن اینکه در مورد آن چه باید کرد، ارزشمند است

دو چیز بسیار متفاوت! شاید هرگز در زندگی خود یک خط کد ننوشته باشید.

شاید شما مانیتور کامپیوتر را از مانیتور سالن یا مرورگر نمی شناسید

از یک Schnauzer!

از طرف دیگر، شاید شما یک مهندس حرفه ای هستید و می خواهید

فرزندان شما از همان آزادی و امنیت شغلی که شما تجربه می کنید لذت ببرند

هر روز. اما چه کسی وقت و حوصله و دانش دارد که چه چیزی را آموزش دهد

شما یاد گرفته اید؟ آموزش قطعاً مستلزم مجموعه‌ای متفاوت ا آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهز مهارت‌های ساده است

دانستن نحوه انجام کار

در هر صورت، این کتاب برای شماست تا به فرزندان خود بدهید و آنها را وادار به خواندن آن کنید.

زمانی که قصد نوشتن این کتاب را داشتم، هدفم خلق متنی بود که کودکان و

نوجوانان (واقعاً، هر کسی که حداقل سطح خواندن کلاس ششم داشته باشد) می تواند از آن استفاده کند

به خود آموزش کدنویسی بدون نیاز به ورودی از والدین آگاه یا

معلمان

من به عنوان یک پدر شش فرزند که در خانه درس می خواند، آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  چیزهای عملی زیادی به دست آورده ام

بینش در مورد چگونگی یادگیری کودکان از تجربه من، خیلی سخت است

مطالب آموزشی را پیدا کنید که یک زبان برنامه نویسی چند منظوره واقعی را آموزش دهد

به طور مداوم با سرعت کودک بچه های خودم اغلب کار را به من نشان داده اند

www.EBooksWorld.ir

9

آنها از منابع دیگر بدون اینکه بتوانند کد خود را توضیح دهند  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده این کار را انجام داده اند،

خیلی کمتر آن را از ابتدا و بدون کپی کردن از کتاب بسازید. میل

اصلاح این موضوع برای بچه های خودم الهام بخش اولیه این کتاب بود.

هنگام یادگیری کدنویسی، کودکان تمایل دارند از تکرار، مرور،

و حفاری بیش از نیاز بزرگسالان. آنها اغلب نیاز به سخنرانی کمتری دارند و به کارهای دستی بیشتری که در دروس در هم آمیخته شده اند. دانش و مهارت ممکن است سریع باشد

فراموش شده اگر همراه با فرصت های مکرر برای استفاده عملی از آنها نباشد

درس ها و فعالیت ها

من فکر می کنم شما متوجه خواهید شد که این کتاب به خوبی با سرعتی که فرزند شما یا

نوجوان به طور طبیعی یاد می گیرد فراتر از آن، پر از تصاویر رنگارنگ و اصلی است

(طراحی شده توسط همسر با استعدادم کریستین) و با طنز آمیخته شده است - آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  خوب… "پدر

جوک ها"- تقریباً در هر صفحه برای کمک به تشویق توجه خواننده و

لذت بردن

در حال حاضر، با وجود اینکه کتاب قصد دارد این امکان را برای کودکان فراهم کند

بدون هیچ کمکی یاد بگیرید، باید اذعان کنم که حتی بهتر است اگر

شما، پدر و مادری که آنها را دوست دارید، می توانید درجه کمی از آنها را ارائه دهید

مسئوليت. من می خواهم به شدت بر چیزی تأکید کنم: شما این کار را نمی کنید

نیاز به دانستن هر چیزی در مورد کدنویسی دارید! در اوایل آموزش، فرزند شما این کار را خواهد کرد

انتظار می رود یک سند (ما آن را "کتاب کار" می نامیم) ایجاد و ذخیره کنید تا نگه دارید

پاسخ های خودش به آزمون ها و تمرین ها. همه پاسخ های صحیح هستند

در پشت کتاب، بنابراین این امکان برای کودک وجود دارد که کار خود را بررسی کند

بدون کمک.

با این حال - و این ممکن است شما را نگران کند - گاهی اوقات وقتی به بچه ها داده می شود

فرصتی برای بررسی تمام کارهای خود بدون هیچ نظارتی، آنها دنبال نمی کنند

www.EBooksWorld.ir

10

تا واقعاً تمام کارهای محول شده را انجام دهید. انشالله  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده که نشسته بودی

وقتی آن را خواندی پایین ;-) به طور جدی هر چند، اگر شما در حال بررسی فرزند خود هستید

پاسخ‌های خلاف کلید، این مسئولیت‌پذیری اضافی احتمالاً به او کمک می‌کند

کار را جدی تر بگیرید و در تکمیل همه آن کوشاتر باشید.

یکی دیگر از مواردی که برای فرآیند یادگیری فرزند شما مفید است:

بخواهید کارهایش را ببینید حتی لازم نیست برای درک آن تلاش کنید. فقط

اجازه دهید فرزندتان آن را برای شما توضیح ده Teaching Python programming for children and teenagers in simple language د. و وقتی کار را دیدید کمی نشان دهید

 

همه چیز درباره ی تفاوت اسکرچ پايتون

 

و رویداد. بنابراین تفاوت اسکرچ پایتون ، اجرای کد است

ایجاد شده توسط رویدادها: روی یک منطقه کلیک کنید، کلید فشار داده شود،

پیام دریافت شده و غیره علاوه بر این، ممکن است منجر به اعدام شود

چند قطعه کد رقابتی در پایتون، بسته به

محیط توسعه مورد استفاده، کد با هدف راه اندازی می شود

از برنامه نویس، در خط  تفاوت اسکرچ پایتون فرمان، یا در بهترین حالت، با کلیک بر روی a

دکمه محیط توسعه علاوه بر این،

برنامه نویسی موازی به روشی ساده امکان پذیر نیست

سطح دبیرستان به نظر می رسد که این تفاوت ها شیوه ما را تغییر می دهد

ماتیو برانتهمه

14

می تواند پاسخ به یک مشکل مطرح شده را در نظر بگیرد. دانش آموزان باید

با تطبیق با یک پالت، خود را متفاوت در پایتون بیان کنید

امکانات ضعیف تر عبارت یافت تفاوت اسکرچ پایتون می شود، به معین

راه، محدود شده توسط جلیقه توالی، در حالی که دانش آموزان

به برنامه نویسی در دانشگاه با Scratch عادت کردم

رویداد محور و موازی

6.3. ثبت های نشانه شناختی

برنامه نویسی اسکرچ و برنامه نویسی پایتون را می سازند

برای پیاده سازی، از رجیسترهای نشانه شناختی بسیار متفاوت فراخوانی کنید

مفاهیم الگوریتمی در ادامه به تفاوت اسکرچ پایتون  نام آنها می پردازیم

به ترتیب ثبت بلوک و ثبت دستورالعمل.

ثبت بلوک ها از نمایش های نشانه شناختی زیر تشکیل شده است

شکل بلوک های قابل دستکاری آموزش برنامه نویسی نوجوانان  و مونتاژ شده با اشکال مختلف و

رنگ ها رنگ ها نه دسته استفاده را تعریف می کنند (نارنجی:

کنترل، بنفش: ظاهر، سبز: عملگر و غیره) و شکل ها را مشخص می کند

هم سازمان و هم ساختار برنامه (بلاک شروع، بلوک شروع،

پایان، بلوک انباشته، بلوک تودرتو)، همچنین می توانند نشان دهند

نوع بلوک (شش ضلعی: بولی؛ مستطیلی گرد: عددی یا

رشته کاراکترها).

فهرست دستورالعمل ها شامل  تفاوت اسکرچ پایتون بازنمایی های نشانه شناختی است

به شکل متنی اینها کلمات رزرو شده زبان پایتون هستند. اینها هستند

کلمات کلیدی در انگلیسی به شکل حروف اضافه ("برای"، "in") از

حروف ربط ("در حالی"، "اگر"، "دیگر") یا افعال امری ("بازگشت"،

"چاپ") مخلوط با نمادهای ریاضی ("="، ">") یا

تایپوگرافی (":"، "("، """).

برای هر مفهوم الگوریتمی از برنامه ها (متغیر،

حلقه شرطی، د و نامحدود، تابع)، داریم

بازنمودهای نشانه شناختی تفاوت اسکرچ پایتون  را در رجیستر بلوک ها و

سپس دستورالعمل ها را با استفاده از معیارهای تعیین شده توسط

دووال، درجه همخوانی آنها (ضعیف، متوسط ​​یا قوی). بیایید آن را به خاطر بسپاریم

این معیارهای همخوانی عبارتند از: مطابقت معنایی،

یکپارچگی معنایی و سازماندهی واحدهای معنادار.

Sticef – جلد. 28، شماره 3 - 2021

فن آوری برای یادگیری علوم کامپیوتر

از مهدکودک تا دانشگاه

15

شکل 3 • متغیر: بلوک و ثبت دستورالعمل

متغیر: همخوانی متوسط. با رعایت این دو

بازنمودهای نشانه  تفاوت اسکرچ پایتون شناختی بازتولید شده در شکل 3، الف را می یابیم

مطابقت معنایی بین واحدهای معنادار مختلف،

به استثنای گیومه هایی که رشته های کاراکتر را مشخص می کند

پایتون در ثبت بلاک وجود ندارد. یکپارچگی معنایی

با این حال به طور کامل رعایت نمی شود زیرا دو عنصر "قرار دادن" و

"à" با علامت "=" در Scratch مطابقت دارد. سازماندهی واحدها

قابل توجه به طور کلی یکسان است.

شکل 4 • شرطی: ثبت بلوک ها تفاوت اسکرچ پایتون  و دستورالعمل ها

شرطی: همخوانی قوی/متوسط. ما می توانیم تأیید کنیم، پس از

با مطالعه شکل 4، همخوانی بین این دو بسیار قوی است

نمایندگی ها مطابقت معنایی تقریباً کامل است، به جز

به غیر از ":" پس از "دیگر" که هیچ مشابهی در ثبت وجود ندارد

بلوک ها سازمان و نظم نیز رعایت می شود. از سوی دیگر، اگر

تعداد شاخه های شرطی بیشتر از دو است، ما از دست می دهیم

یکپارچگی معنایی زیرا  Scratch Python difference چندین بلوک Scratch «sisinon» باید تو در تو باشند تا معادل «elif» در پایتون تولید شود.

معرفی تفاوت اسکرچ پایتون

 

با دانش آموزان راهنمایی تفاوت اسکرچ پایتون  شد از دو تابع تشکیل شده است.

• تابع un_lancer، بدون پارامتر، که یک Boolean برمی گرداند:

درست یا نادرست، بسته به شرایط مورد نیاز.

اینجاست که می توانیم فرکانس ظاهر را تغییر دهیم

یک صورت هنگام چرخاندن قالب با تغییر شرط if

randint(1،6)==1.

شرط if randint(1,25)<=4 توسط  تفاوت اسکرچ پایتون پشتیبانی نظر داده شده است

برای مثال از کلید [2nd] و سپس [3].

این خط می تواند در مرحله دوم فعالیت مداخله کند

تحقق یک نتیجه را با احتمال 4 شبیه سازی کنید

25، ارزش

نزدیک به 1

6

.

توجه داشته باشید که باید کتابخانه تصادفی را تفاوت اسکرچ پایتون  وارد کنید تا بتوانید

از تابع randint استفاده کنید

• تابع n_launch با پارامتر n تعداد تکرارها که

تاس‌های

تازه های آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان

 

کدنویسی یک فعالیت عالی برای توسعه مهارت های اساسی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان مانند منطق و ریاضی است. در اینجا چند فعالیت وجود دارد که کنجکاوی جوانان را برانگیخته و آنها را به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) علاقه مند می کند. از دوران دبستان و در سرتاسر مدرسه، شرکای ما برای تربیت ذهن علمی جوانان و دادن طعم علم و فناوری به آنها کار می کنند. فعالیت‌های آن‌ها در سراسر کبک، در کلاس‌های درس و در مکان‌های عمومی قابل دسترسی برای تمام خانواده انجام می‌شود.

 

Digital Moment یک سازمان غیرانتفاعی دوزبانه کانادایی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان است که متعهد شده است به همه کودکان دسترسی به آموزش مهارت‌های دیجیتال - به ویژه دختران و جوامع محروم را بدهد. این سازمان فعالیت‌های مقدماتی رایگان در مدارس و مکان‌های عمومی ارائه می‌کند و به جوانان اجازه می‌دهد تا کد را کشف کنند و امکانات بی‌نهایت آن را جشن بگیرند. این رویدادها راهی عالی برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌هایشان است تا با هم چیز جدیدی یاد بگیرند.

 

شریک اولیه NPO، Ubisoft مفتخر است که از آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  استقرار ابتکار Code Québec پشتیبانی می کند. این باعث شد که نزدیک به 600 معلم و 15000 کودک در سال 2022 با اصول برنامه نویسی آشنا شوند.

 

*برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابتکار Code Québec و همچنین Code Clubs در کتابخانه ها، به وب سایت Digital Moment بروید.

 

 

برای 50 سال، ماموریت شبکه تکنوساینس توسعه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  علاقه جوانان به علم و فناوری در سراسر کبک بوده است. یوبی سافت با سازمانی با ریشه های منطقه ای قوی همکاری می کند تا برنامه نویسی را به تقریباً 3000 جوان در مدارس ابتدایی و متوسطه در سال معرفی کند، به لطف کیت های دیجیتالی که در کلاس به معلمان رایگان ارائه می شود.

 

نمایشگاه کاوش در مرکز علوم، نمایشگاه دائمی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان جدیدی است که به شما امکان می دهد علم پشت حرکت، هوا، نور، آب، هندسه و ماده را کشف کنید، بدون اینکه فراموش کنید با کد در فضاهایی پر از اکتشافات و تجربیات تعاملی آزمایش کنید.

 

Ubisoft Education شریک مفتخر نمایشگاه و به طور خاص منطقه کد است که به جوانان امکان می دهد اصول برنامه نویسی و کدنویسی را کشف کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ، به صفحه نمایشگاه کاوش مرکز علمی مونترال بروید.

 

 

 

صرف نظر از حرفه ای که به آنها علاقه دارد آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ، مهارت های اولیه STEM برای جوانان برای تحقق رویاهای حرفه ای خود ضروری است. به همین دلیل است که Ubisoft Education از طرح‌هایی پشتیبانی می‌کند که خلاقیت، تفکر محاسباتی، حل مسئله، همکاری و همدلی را ارتقا می‌دهند، در حالی که به آنها اجازه می‌دهد از تخصص کارمندان ما بهره‌مند شوند.

 

آیا می خواهید در مورد برنامه بیشتر بدانید؟ همه ابتکارات  Programming training for teenagers ما را در صفحه آموزش Ubisoft کشف کنید. همچنین تمام اخبار ما را در صفحات آموزشی یوبی سافت در فیس بوک و اینستاگرام بیابید.

تازه های آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان

 

زبان های اعلامی به رایانه می گویند که چه کاری  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان باید انجام شود بدون اینکه دستورالعمل خاصی در مورد نحوه انجام آن ارائه دهد. از آنجایی که همه آنها به رایانه کمک می کنند تا مسائل برنامه نویسی را حل کند، این نوع زبان را می توان به عنوان یک زبان برنامه نویسی  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان منطقی یا یک زبان کاربردی طبقه بندی کرد. به عنوان مثال می توان به Haskell، ML، Lisp و Prolog اشاره کرد.

 

#12. زبان های قالب بندی سند

برخی از زبان‌های قالب‌بندی اسناد مانند پردازشگرهای کلمه کار می‌کنند و متون چاپی و تصاویر را سازماندهی می‌کنند. به عنوان مثال می توان به SGML، TeX و PostScript اشاره کرد.

 

نرم افزار برنامه نویسی کامپیوتر

ابزاری برای نوشتن کدهای کامپیوتری که امکان اجرای آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  نرم افزار را فراهم می کند، نرم افزار برنامه نویسی است. زبان مورد استفاده در صنعت فناوری کامپیوتر گاهی اوقات با هم همپوشانی دارد که ممکن است گیج کننده باشد. برنامه نویسی نرم افزار کامپیوتر و توسعه نرم افزار یکسان نیستند. برنامه نویسی اجرای دستورالعمل های توسعه است، در حالی که توسعه طراحی خود برنامه است. افرادی که نرم افزار می نویسند برنامه نویس کامپیوتر نامیده می شوند. بنابراین، لیست زیر لیست نرم افزارهای برنامه نویسی برای کامپیوتر است:

 

#1. متن عالی

ویرایشگرهای متن محبوب مانند Sublime Text می  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان توانند نثر، کد و نشانه گذاری را مدیریت کنند. بنابراین مینی مپ های جانبی را برای ساختار فایل و میانبرهای صفحه کلید برای اکثر اقدامات ارائه می دهد. این یک نرم افزار فشرده پایتون و C/C++ است. به‌علاوه، می‌تواند قبل از شکست با بالابرهای بسیار سخت‌تر مقابله کند. و ویرایش کامل آن با طیف وسیعی از کنترل های صدا امکان پذیر است.

 

#2. ویژوال استودیو

بهترین برنامه کدنویسی برای ایجاد وب سایت، وب سرویس و برنامه های موبایل Microsoft Visual Studio است. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​معمولاً از آن برای ایجاد برنامه های رایانه ای استفاده می کنند. اشکال‌زدای داخلی، بازآفرینی کد، و IntelliSense (تکمیل کد آگاه از زمینه)، که می‌تواند آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  هم به‌عنوان اشکال‌زدای سطح ماشین و هم به‌عنوان اشکال‌زدای سطح منبع عمل کند، همگی از ویژگی‌های ویرایشگر کد هستند.

 

#3. کد X

با نرم افزار Xcode و Swift (یک زبان چند پارادایم از شرکت اپل)، برنامه نویسی کامپیوتر یک تجربه لذت بخش است. بنابراین بهترین ویژگی Xcode این است که به راحتی می توانید یک عنصر را در جای خود بکشید و رها کنید تا طراحی خود را کامل کنید.

 

#4. IDEA IntelliJ

برنامه نویسی با بسیاری از ویژگی ها و سفارشی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  سازی های ارائه شده توسط IntelliJ IDEA، یک برنامه جاوا، ساده شده است. با این حال، تکمیل کد هوشمند آن برای بسیاری از زبان‌ها، پشتیبانی از چارچوب میکروسرویس‌ها، و ابزارهای توسعه داخلی مانند کنترل نسخه و ترمینال، آن را به بهترین نرم‌افزار کدنویسی تبدیل می‌کند. یکی از منعطف ترین IDE ها IntelliJ IDEA است که می تواند همه چیز ر آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ا از برنامه های جاوا اسکریپت از بک اند تا فرانت اند جاوا را مدیریت کند.

 

#5. AWSCloud9

با AWS Cloud9، می توانید کد منبع را با استفاده از یک مرورگر وب بنویسید، اجرا کنید و اشکال زدایی کنید. برای شروع پروژه های جدید نیازی به نصب هیچ فایل یا پیکربندی رایانه توسعه ندارید. بنابراین شامل تمام نرم افزارهای مورد نیاز برای زبان های برنامه نویسی کامپیوتری شناخته شده می باشد. می‌توانید منابع را مشخص کنید، برنامه‌های بدون سرور را اشکال‌زدایی کنید، و بین اجرای از راه دور و محلی با استفاده از پلتفرم جابجا شوید. به علاوه، می‌توانید کدها را پیوند دهید، روی پروژه‌ها با هم کار کنید، و پیشرفت تیم خود را در زمان واقعی مشاهده کنید.

 

دوره برنامه نویسی کامپیوتر

برای ارائه هر دوره برنامه نویسی کامپیوتر، باید آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  همه چیز را در مورد آن بدانید. در زیر لیست دوره های برنامه نویسی برای ارائه در آموزش کامپیوتر آورده شده است.

 

#1. تحلیلگر داده IBM

مهارت های اکسل و صفحه گسترده باید برای انجام فعالیت های مختلف تجزیه و تحلیل داده ها، مانند دستکاری داده ها و داده کاوی استفاده شود. با IBM Cognos Analytics و نمودارها و نمودارهای اکسل متعدد داشبورد ایجاد کنید. از بسته های پایتون مانند Matplotlib برای تجسم داده ها استفاده کنید. اصول اولیه Python را بیاموزید تا بتوانید از کتابخانه هایی مانند Pandas و Numpy برای تجزیه و تحلیل داده ها و فراخوانی API ها و خدمات وب استفاده کنید. اکولوژی داده ها را توضیح دهید. پرس و جوهایی را در نوت بوک های Jupyter ایجاد کنید ک آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ه از SQL و Python برای دسترسی به داده ها در پایگاه داده های ابری استفاده می کنند.

 

#2. تجزیه و تحلیل داده های گوگل

درک عمیقی از رویه‌ها و روش‌هایی که یک تحلیلگر داده‌های  Programming training for teenagers جوان یا همکار هر روز استفاده می‌کند، به دست آورید. تکنیک های تحلیلی بنیادی را بیاموزید

باید و نباید های شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

 

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است  شروع برنامه نویسی برای کودکان که برای کودکان بالای هشت سال مناسب است. توسط Mitch Resnik در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایجاد شد. این نرم افزار به بیش از 70 زبان مختلف ترجمه شده است و می تواند توسط کودکان برای ایجاد پروژه های کوچک با استفاده از بلوک ها استفاده شود.

 

بلوک های بصری آن را به گزینه ای عالی برای برنامه شروع برنامه نویسی برای کودکان  نویسی برای بچه ها تبدیل می کند زیرا خطوط آزاردهنده کد را که می تواند حتی نوجوانان را بترساند حذف می کند. یادگیری کدنویسی ساده می شود و اولین قدم خوبی برای هر کودکی است زیرا به آنها اعتماد به نفس می دهد تا به مرحله دوم بروند.

 

کودک احساس می کند که طراحان واقعی بازی یا پروژه ای شروع برنامه نویسی برای کودکان  هستند که ساخته اند، که می تواند هیجان انگیز باشد. یکی دیگر از ویژگی های جالب این است که کار ذخیره شده خود را در سرور Scratch ذخیره می کنید که به سایر کاربران امکان می دهد آن را ببینند و از آنها یاد بگیرند.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

بلوکی

Blockly - زبان برنامه نویسی بصری برای کودکان

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بصری است شروع برنامه نویسی برای کودکان ، به همین دلیل برای برنامه نویسی با بچه ها مناسب است. این نرم افزار توسط گوگل ایجاد شده است و یک نرم افزار منبع باز است که برای همه استفاده می شود. این یک ویرایشگر کد تصویری است که می تواند به برنامه های وب و موبایل اضافه شود. بنابراین، به جای مفاهیم کد واقعی مانند حلقه ها یا متغیرها، Blockly از بلوک ها برای نمایش این شروع برنامه نویسی برای کودکان  عناصر استفاده می کند.

 

اغلب به عنوان یک کتابخانه سمت کلاینت برای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در نظر گرفته می شود. یک راه خوب برای فکر کردن به Blockly این است که به آن به عنوان یک زبان ایجاد شده از چندین زبان برنامه نویسی دیگر نگاه کنید. همچنین می توان آن را به عنوان یک ابرمجموعه از زبان ها به دلیل ای شروع برنامه نویسی برای کودکان ن ویژگی توصیف کرد. این اغلب به عنوان پاسخ گوگل به Scratch در نظر گرفته می شود زیرا این دو شباهت های زیادی دارند.

 

این نرم‌افزار با چیدن بلوک‌ها در کنار هم برای تشکیل کد کار می‌کند که بعداً می‌تواند به کد متنی واقعی ترجمه شود. با وجود اینکه Blockly بسیار مناسب برای کودکان است، می‌تواند برای ایجاد معادلات ریاضی و سایر کدهای پیچیده‌تر نیز استفاده شود، به همین دلیل است که می‌تواند کدنویسی را برای  شروع برنامه نویسی برای کودکان کودکان تا سن 16 سالگی آموزش دهد.

 

به فهرست مطالب برگردید »

 

لوا

در نهایت، Lua تنها زبان برنامه نویسی مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن در این لیست است. زمانی که برای اولین بار با بچه ها کدنویسی می کنید و آنها را با کدهای مبتنی بر متن آشنا می کنید، زبان خوبی برای استفاده در نظر گرفته می شود.

 

Lua یک زبان برنامه نویسی رایگان است که به دلیل سرعت و سادگی شناخته شده است. اغلب برای ایجاد برنامه ها و بازی ها در دستگاه های Android و iOS استفاده می شود شروع برنامه نویسی برای کودکان . با این دمو زنده می توانید ببینید که برنامه های Lua چه شکلی هستند.

 

 

اگر فرزندان شما به تازگی اولین کلاس برنامه نویسی خود را می گذرانند، مهم است که چند دقیقه برای آماده سازی آنها وقت بگذارید تا بدانند چه انتظاری دارند. شما می توانید این کار Start programming for kids  را با توضیح اینکه دقیقاً کدنویسی چیست و چند زبان از رایج ترین زبان هایی که می توانند با آنها روبرو شوند را توضیح دهید.

 

شروع برنامه نویسی برای کودکان

 

پیشانی آن است. برای کاربران، بخش ظاهری شروع برنامه نویسی برای کودکان  «واسط کاربری» است. برای توسعه دهنده، این طراحی رابط کاربری و برنامه نویسی است که در پس ایجاد عملکرد رابط است.

 

توسعه Frontend اساساً تلاشی برای ایجاد روانترین یا تجربه کاربری است. آنها کار می کنند تا رابط کاربری را آسان کنند. ساده به نظر می رسد، اما در واقع، کدنویسی زیادی وجود دارد که حتی ساده ترین کارها را پشت سر می گذارد. تعجب خواهید کرد

 

به عنوان مثال، یک برنامه تلفن همراه دارای ظاهر بسیار شروع برنامه نویسی برای کودکان  متفاوتی نسبت به یک برنامه دسکتاپ با ویژگی های مشابه است. در دنیای امروز، توسعه‌دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت‌ها بر روی چندین دستگاه با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش به راحتی کار می‌کنند.

 

توسعه باطن چیست؟

Back end Development بر روی کار اصلی سایت تمرکز دارد. مسئولیت های اصلی این توسعه دهندگان شامل به روز رسانی و نظارت بر عملکرد سایت است. توسعه Backend معمولا از سه بخش تشکیل شده است:

 

  یک سرور،

  یک اپلیکیشن،

   یک پایگاه داده

توسعه دهندگان بک اند کدی را می نویسند که اطلاعات ر شروع برنامه نویسی برای کودکان ا از پایگاه داده به مرورگر متصل می کند. به توسعه دهندگان بک اند معمولاً توسعه دهندگان وب گفته می شود.

 

باگ چیست؟

در حالی که شما همیشه یک باگ را یک حشره می‌دانستید، در دنیای کامپیوترها، این یک (یا چند) خطای آزاردهنده در برنامه نرم‌افزاری است که به آن اجازه نمی‌دهد بدون مشکل کار کند. این اشکال دلیل همه رفتارهای عجیب و غریب مانند خروج غیرمنتظره از برنامه یا خراب شدن برنامه است.

 

بنابراین به یاد داشته باشید زمانی که عملکرد خاصی در شروع برنامه نویسی برای کودکان  برنامه ای که شما استفاده می کنید کار نمی کند، این یکی از اشکالاتی است که توسعه دهندگان هنوز در تلاش برای کشف آن هستند. یک برنامه معمولاً پس از رفع همه اشکالات عمومی می شود.

 

منبع باز چیست؟

نرم افزارها به طور کلی دو نوع هستند:

 

· نرم افزار متن باز

 

· نرم افزار اختصاصی یا نرم افزار منبع بسته

 

برنامه نویسی یک برنامه منبع باز رایگان است که توسط افراد  شروع برنامه نویسی برای کودکان دیگر حتی بدون هیچ مجوزی قابل تغییر است. نرم افزار رایگانی که دانلود می کنید عموماً نرم افزار منبع باز است.

 

نرم افزارهای منبع باز معمولا ترجیح داده می شوند زیرا به کاربر اجازه می دهند کنترل بیشتری بر نرم افزار داشته باشند. کد این نرم افزار را می توان بررسی کرد تا اطمینان حاصل شود که کار غیر ضروری برای کاربر انجام نمی دهد. از آنجایی که این نیازی به مجوز یا اطلاع قبلی برای مالکان ندارد، کاربرانی که برنامه نویس نیستند نیز می توانند از نرم افزار منبع باز استفاده کنند. GitHub و Python دو پلتفرم منبع باز بسیار شناخته شده هستند.

 

6 دلیل اصلی که چرا باید به کودکان کدنویسی آموزش دهید

قبل از شروع، بیایید فقط زندگی فعلی خود را در نظر بگیریم و اینکه چقدر به صفحه نمایش وابسته هستیم. اما به دوران کودکی خود فکر کنید. چه تعداد صفحه نمایش به جز صفحه تلویزیون خود شروع برنامه نویسی برای کودکان  را به خاطر دارید؟ گوشی های هوشمند حتی تا سال 1992 اختراع نشدند!

 

حالا به آینده فکر کن آیا موافق نیستید که کل جهان در حال گذار به سمت وابستگی کامل به صفحه نمایش است؟

 

بنابراین، هنگامی که از او پرسیده شد "چرا باید به کودکان شروع برنامه نویسی برای کودکان  کدنویسی آموزش دهید" اولین و مهمترین پاسخ به آن این است که کدنویسی سواد جدید است.

 

آنچه امروز شاهد آن هستیم آغازی است برای اینکه کدنویسی در برنامه درسی آموزشی کودک ضروری می شود تا آنها بتوانند برای آینده در حال رشد آماده شوند. این سواد جدید چیزی است که یک نیاز ضروری برای مشاغل در آینده خواهد بود.

 

هوش مصنوعی و ML تبدیل به کلمات کلیدی جدید شده اند شروع برنامه نویسی برای کودکان . آنها تنها در سال جاری مسئول ایجاد 1.4 میلیون شغل بودند! آموزش کدنویسی به کودکان، آنها را برای فرصت های شغلی فراوان در سنین پایین آماده می کند.

 

گذشته از این، کدنویسی کاربردهای متعددی در تعالی بخشیدن به کودک به طور کلی دارد.

 

شایستگی هایی که کودکان می توانند در حین یادگیری کدنویسی ایجاد کنند

دلیل اهمیت قرار دادن کودکان در معرض کدنویسی در سنین پایین این شروع برنامه نویسی برای کودکان  است که در سنین 0-18 سالگی مغز انسان به طور مداوم در حال رشد است. در حالت ایده آل، مغز انسان در سن 25 سالگی به طور کامل رشد می کند. با این حال، در این سال ها در مدرسه است که کودکان واقعاً تمام انواع هنرها و علوم را کشف می کنند تا بتوانند تمایل خود را دریابند. در واقع، دلیل این که مدارس دارای 10-13 موضوع مختلف هستند، این است که مغز انسان بتواند اطلاعات لازم را در زمینه های مختلف به دست آورد.

 

برنامه نویسی یکی از این زبان هاست که اثری همه جانبه بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  روی پالایش مغز انسان می افزاید. وقتی به بچه‌ها کدنویسی آموزش می‌دهید، اساساً مغز آن‌ها را طوری شکل می‌دهید که بتواند جنبه‌های مختلفی را که نه تنها به آموزش STEAM بلکه به زندگی آن‌ها مربوط می‌شود، رسیدگی کند. برخی از سازمان‌های آموزشی مانند کدینگال، چندین روش تحقیق شده مانند طبقه‌بندی بلوم را برای آموزش کدنویسی به کودکان ترکیب می‌کنند. در اینجا مدل طبقه بندی بلوم به نظر می رسد:

 

3

 

خلاقیت: کدنویسی به طور کلی نیاز به آزمایش و تغییر و شروع برنامه نویسی برای کودکان  ترکیبات زیادی دارد. این به کودک فشار لازم را می‌دهد تا خارج از چارچوب فکر کند - یعنی خلاقانه فکر کند. شباهت خاصی بین کدنویسی و داستان گویی وجود دارد و تنها زمانی که کدنویسی در سنین پایین آموزش داده شود، این درک روشن می شود. برنامه نویسی کودک ایجاد کودک است!

ارزیابی: ارزیابی همچنین به یک کت  Start programming for kids و شلوار قوی برای یک تبدیل می شود

مهم ترین کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ

 

چگونه برنامه نویسی اسکرچ را به کودکان آموزش دهیم؟

شما می توانید با ثبت نام در برخی کلاس های آنلاین، برنامه نویسی  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست اسکرچ را برای کودکان معرفی کنید، به عنوان مثال ما در آزمایشگاه Skyfi، برنامه نویسی را برای کودکان به طور عملی با کمک رباتیک، هواپیماهای بدون سرنشین و با توسعه بازی ها و انیمیشن ها آموزش می دهیم.

 

1. کلاس شروع کدنویسی

 

در اینجا یک راه عالی برای علاقه مند کردن  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  فرزندتان به برنامه نویسی اسکرچ در سنین پایین، از وسایل راحتی خانه ارائه شده است. در این دوره آنلاین برنامه نویسی اسکرچ، کودکان اولین شات خود را در تفکر منطقی و تحلیلی از طریق برنامه نویسی اسکرچ خواهند داشت. از آنجایی که آنها با کمک های بصری و روش های برنامه ریزی بلوک کار می کنند، کل تمرین برای بچه ها بسیار سرگرم کننده خواهد بود. کودکان اصول اولیه برنامه نویسی اسکرچ و چگونگی جان بخشیدن به نقاشی ها و انیمیشن ها را خواهند آموخت.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

2. کد نویسی کلاس Explorer

 

هنگامی که فرزند شما درک اولیه ای از کدنویسی کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست داشته باشد، این کلاس Explorer باعث می شود که علاقه خود را بیشتر جلب کند. از طریق این دوره کدنویسی اسکرچ، کودکان پروژه های عملی بیشتری را انجام می دهند و تجربه عملی کسب می کنند. کودکان یاد خواهند گرفت که بازی های تعاملی مانند پینگ پنگ بسازند و مفاهیم درگیرتر برنامه نویسی را درک کنند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

3. کلاس قهرمان کدنویسی

 

با ثبت نام در دوره قهرمانان ما، فرزند خود ر کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ا برای حرفه ای در زمینه کدنویسی و برنامه نویسی آماده کنید. این دوره آموزشی Scratch برای کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا دانش بیشتری را جمع‌آوری کنند و با کار بر روی پروژه‌های بی‌شماری از آن به خوبی استفاده کنند. در پایان درس، آنها یاد خواهند گرفت که پخش کننده های ویدئویی، برنامه های پیام رسان و نرم افزار GPS را بسازند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

4. برنامه Robotics Starter

 

این یک درس مقدماتی عالی برای کودکان علاقه مند  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  به اتوماسیون است. اصول رباتیک را مرور می کند و تضمین می کند که کودکان علاقه خود را به این رشته حفظ می کنند و در عین حال دانش بیشتری کسب می کنند. این دوره عمدتاً بر آموزش کودکان در مورد مکانیک، شیمی و الکترونیک اولیه با ساخت مدارهای کوچک متمرکز است.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

5. برنامه Robotics Explorer

 

برنامه Robotics Explorer مناسب کودکانی است که به علم علاقه دارند و می خواهند مفاهیم پیچیده تری را درک کنند. از جایی که دوره قبلی متوقف شد ادامه می‌یابد و به کودکان کمک می‌کند رویکرد عملی‌تری به فناوری پیدا کنند. در پایان این دوره، کودکان در مورد ساخت ربات های دنبال کننده خط و حتی اصول اولیه برنامه نویسی اسکرچ می دانند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

6. برنامه قهرمان رباتیک

 

آموزش رباتیک پیشرفته برای بچه ها که به آنها کمک کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست می کند برای آینده در اتوماسیون آماده شوند، بالاخره اینجاست! از طریق این دوره، کودکان تجربه عملی کار با موتورها، حسگرها و سایر قطعات الکترونیکی را کسب خواهند کرد. همچنین به دانش آموزان کد نویسی مورد نیاز برای زنده ماندن در زمینه رباتیک را آموزش می دهد. در نهایت، کودکان از این دانش برای ساخت انواع ربات‌های دنبال‌کننده خط، کنترل‌شده با اشاره و ربات‌های کنترل صدا استفاده خواهند کرد.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

7. کمپ تابستانی راه اندازی هواپیماهای بدون سرنشین

 

این کمپ تابستانی با هواپیماهای بدون سرنشین برنامه نویسی نوجوانان فشاری کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  در مسیر درست برای علاقه مند کردن فرزند شما به علم است. برای کودکان بالای هشت سال با تمایل به علم مناسب است و آنها را با اصول اولیه STEM آشنا می کند. این اردو با آموزش فشارسنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج به کودکان، کنجکاوی را تشویق می کند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

8. کمپ تابستانی اکسپلورر هواپیماهای بدون سرنشین

 

اگر فرزند شما به پرواز یا روباتیک علاقه دارد، پس این کمپ هواپیماهای بدون سرنشین کاوشگر مطمئناً او را به آسمان خواهد برد. این دوره برای کودکانی طراحی شده است که به علم علاقه دارند کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  و درک اولیه ای از اصول دارند، این دوره به عنوان یک پله بزرگ برای موفقیت عمل می کند. این برنامه کودکان را با کدنویسی اسکرچ آشنا می کند و همچنین به آنها کمک می کند تا درک کنند که سطوح روحی و چرخ های رنگ چگونه کار می کنند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

9. کمپ تابستانی قهرمان هواپیماهای بدون سرنشین

 

اگر فرزند شما می خواهد در STEM برتر باشد، پس این کمپ تابستانی مناسب برای اوست. این کمپ که برای کودکان بالای چهارده سال ساخته شده است، با درک ذاتی STEM، به آنها کمک می کند تا دانش خود را به جلو ببرند. به آنها برنامه نویسی ++C را آموزش می دهد، در حالی که درها را به روی شبیه سازی تلفن و اشکال زدایی API ها باز می کند.

 

یک دوره آزمایشی رایگان رزرو کنید!

 

همانطور که می بینید، امکانات بی پایان هستند. از فرزندتان بپرسید که چه چیزی بیشتر به آن علاقه دارد و او را در دوره مناسب ثبت نام کنید. ما تضمین می‌کنیم که پرورش چنین

What is the use of Scratch programming language?  مهارت‌هایی در مراحل اولیه منجر به آینده‌ای خلاقانه و موفق برای آنها خواهد شد. اجازه دهید

کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست

 

زبان برنامه نویسی

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  است که در درجه اول برای آموزش مفاهیم برنامه نویسی به کودکان و مبتدیان طراحی شده است. چندین مزیت دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای آموزش برنامه نویسی مقدماتی تبدیل می کند:

 

سهولت استفاده: Scratch از یک رابط مبتنی بر بلوک استفاده می کند که در آن کاربران بلوک های گرافیکی را برای ایجاد کد به هم می چسبانند. این خطاهای نحوی را حذف می کند و کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  درک و استفاده از آن را برای مبتدیان آسان می کند.

برنامه نویسی بصری: Scratch کاملا بصری است، به این معنی که کاربران می توانند بلافاصله نتایج کد خود را ببینند. این بازخورد بصری به زبان آموزان کمک می کند تا مفاهیم برنامه نویسی را راحت تر درک کنند.

جذاب و سرگرم کننده: Scratch به گونه ای جذاب و سرگرم کننده طراحی شده است که فراگیران را تشویق به آزمایش و خلاقیت می کند. کاربران می توانند انیمیشن، بازی، داستان و پروژه های چند رسانه ای تعاملی ایجاد کنند.

انجمن و اشتراک گذاری: Scratch یک انجمن آنلاین  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست قوی دارد که در آن کاربران می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، با دیگران همکاری کنند و بازخورد دریافت کنند. این حس اجتماعی را تقویت می کند و یادگیرندگان را تشویق می کند تا کار خود را به نمایش بگذارند.

Cross-Platform: Scratch مبتنی بر وب است، بنابراین در اکثر مرورگرهای وب مدرن کار می کند و در Windows، macOS و Linux در دسترس است. همچنین نسخه های آفلاین برای مناطقی با دسترسی محدود به اینترنت وجود دارد.

ادغام چند رسانه ای: Scratch به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر، صداها و ویدیوها را در پروژه های خود بگنجانند، تجربه یادگیری را افزایش داده و خلاقیت را قادر می سازند.

آموزش‌ها و منابع داخلی: Scratch مجموعه‌ای از آموزش‌ها و منابع از جمله راهنماها و مثال‌های گام به گام را برای کمک به زبان‌آموزان برای شروع و ایجاد مهارت‌های برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد.

حل مسئله را آموزش می‌دهد: اسکرچ مهارت‌های  

برنامه نویسی نوجوانان حل مسئله را تشویق می‌کند، کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  زیرا کاربران باید برای دستیابی به نتایج دلخواه خود، منطقی فکر کنند.

انتقال به کدنویسی مبتنی بر متن: در حالی که Scratch در درجه اول بصری است، مفاهیم برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرطی ها و متغیرها را معرفی می کند. این پایه می‌تواند انتقال زبان‌های مبتنی بر متن را برای زبان‌آموزان آسان‌تر کند.

دسترس‌پذیری: رابط کاربری ساده و ماهیت بصری Scratch آن را برای طیف گسترده‌ای از زبان‌آموزان، از جمله افراد دارای معلولیت، در دسترس قرار می‌دهد.

رایگان و متن باز: Scratch برای استفاده رایگان و متن باز است و برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی است قابل دسترسی است.

مورد استفاده در آموزش و پرورش: Scratch به طور کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   گسترده در محیط های آموزشی، از مدارس ابتدایی تا دانشگاه ها، برای آموزش مفاهیم کدنویسی استفاده می شود. بسیاری از مربیان از اثربخشی آن به عنوان یک ابزار یادگیری قدردانی می کنند.

توسعه مستمر: انجمن اسکرچ و تیم اسکرچ به توسعه و بهبود پلتفرم ادامه می‌دهند و ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را اضافه می‌کنند تا آن را به‌روز و مرتبط نگه دارند.

معایب زبان برنامه نویسی اسکرچ

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری محبوب است که برای مبتدیان، به ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است. در حالی که Scratch مزایای زیادی دارد، معایبی نیز دارد:

 

پیچیدگی محدود: Scratch در درجه اول برای اهداف آموزشی و برنامه نویسی مقدماتی طراحی شده است. بلوک های بصری آن را برای توسعه برنامه های نرم افزاری پیچیده و پیشرفته کمتر مناسب می کند.

برای توسعه حرفه ای مناسب نیست: Scratch زبانی نیست که در صنعت توسعه نرم افزار حرفه ای استفاده می شود. اگر می‌خواهید حرفه برنامه‌نویسی را دنبال کنید، باید به زبان‌های رایج‌تری مانند پایتون، جاوا یا سی پلاس پلاس بروید.

مهارت های زبانی محدود: Scratch شامل دستور کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  کدگذاری سنتی نمی شود. در حالی که مفاهیم مهم برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد، زبان‌آموزان ممکن است به همان سطحی از درک نحو کدنویسی که در زبان‌های مبتنی بر متن دارند، دست پیدا نکنند.

برنامه های کاربردی محدود در دنیای واقعی: پروژه های اسکرچ معمولاً به بازی های ساده، انیمیشن ها و داستان های تعاملی محدود می شوند. ممکن است برای کسانی که می‌خواهند برنامه‌های کاربردی را با ابزارهای واقعی توسعه دهند، بهترین انتخاب نباشد.

وابستگی به پلتفرم Scratch: پروژه های Scratch را فقط می توان در بستر Scratch ایجاد و به اشتراک گذاشت، به این معنی که پروژه های شما به اکوسیستم Scratch گره خورده است. این ممکن است توانایی شما برای اشتراک گذاری و همکاری در پروژه های خارج از انجمن Scratch را محدود کند.

مواجهه محدود با اشکال زدایی: Scratch بسیاری ازکاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  جنبه های برنامه نویسی را ساده می کند، که می تواند برای مبتدیان مفید باشد، اما همچنین به این معنی است که زبان آموزان ممکن است تجربه زیادی در زمینه اشکال زدایی و عیب یابی در کد خود کسب نکنند.

انتقال به زبان‌های مبتنی بر متن: اگر زبان‌آموزان در اسکرچ مهارت پیدا کنند و بخواهند به سمت زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر متن بروند، ممکن است در انطباق با نحو و مفاهیم مختلف آن زبان‌ها با منحنی یادگیری مواجه شوند.

برای همه گروه‌های سنی ایده‌آل نیست: اگرچه Scratch برای بچه‌ها و مبتدیان طراحی شده است، اما ممکن است برای زبان‌آموزان مسن‌تر یا بزرگسالانی که رویکرد مبتنی بر متن را به برنامه‌نویسی ترجیح می‌دهند، مناسب نباشد.

تعامل سخت افزاری محدود: Scratch در درجه اول بر برنامه نویسی نرم افزار متمرکز است و قابلیت های محدودی برای تعامل با دستگاه ها و حسگرهای سخت افزاری دارد که می تواند برای What is the use of Scratch programming language?  علاقه مندان به پروژه های مرتبط با سخت افزار یک نقطه ضعف باشد.

اتصال به اینترنت مورد نیاز: برای استفاده از Scra

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد