اگرچه Swift Playgrounds تنها در دستگاه‌های iOS موجود است، آموزش برنامه نویسی کودکان  اما همچنان به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های آموزش کدنویسی برای کودکان شناخته می‌شود. با بازی، بچه‌ها می‌توانند از طریق پازل‌های تعاملی، کد را بازی کرده و با آن آزمایش کنند، همه اینها در حالی که شرایط و کارکردهای اساسی کدنویسی را یاد می‌گیرند.

الان بازی کن 14MIMOبهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای بچه ها mimoMIMO پلتفرم: iOS، اندروید قیمت: رایگان محدوده سنی: 12 سال به بالا

با هزاران درس کوچک، پروژه‌ها و چالش‌ها، Mimo پلتفرمی است که یادگیری نحوه کدنویسی را سرگرم‌کننده و قابل دسترس می‌کند. این سایت اهداف روزانه، رگه‌ها و نشان‌های موفقیت را ارائه می‌کند که به بچه‌ها یاد می‌دهد تا وب‌سایت بسازند، وظایف را خودکار کنند، برنامه‌ها  آموزش برنامه نویسی کودکان بسازند، و موارد دیگر — همه در حالی که احساس می‌کنند در حال انجام یک بازی هستند.

الان بازی کن 15پروژه ها بهترین بازی های برنامه نویسی وب سایت برای پروژه های کودکان پروژه ها پلتفرم: مرورگر قیمت: رایگان محدوده سنی: 12 سالd بالا

همچنین توسط بنیاد Raspberry Pi ایجاد شده است، پروژه ها کاتالوگی از بیش از 250 پروژه برنامه نویسی رایگان برای جوانان است تا مهارت های کدنویسی خود را کشف کنند و بیشتر تقویت کنند. از ایجاد یک اپلیکیشن توپ استرس گرفته تا کدنویسی آلات موسیقی تا ساخت یک بازی مسابقه‌ای، پروژه‌های زیادی وجود دارد و هر پروژه به گونه‌ای طراحی شده است که در یک ساعت تکمیل شود. فناوری بخشی ا آموزش برنامه نویسی کودکان ز زندگی است.

 و والدین می توانند با آموزش استفاده از رسانه های هوشمند، فناوری را به بخشی سالم از دوران کودکی تبدیل کنند. کودکان پیش دبستانی می توانند برای یادگیری الفبا در تلویزیون عمومی کمک بگیرند، دانش آموزان کلاس می توانند برنامه ها و بازی های آموزشی بازی کنند و نوجوانان می توانند به صورت آنلاین تحقیق کنند.

اما زمان زیاد صفحه نمایش می تواند چیز بدی باشد:کودکانی که اغلب بیش از 4 ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون یا استفاده از رسانه می کنند، بیشتر در معرض اضافه وزن هستند.

بچه‌هایی که خشونت را روی صفحه نمایش می‌بینند، به احتمال زیاد رفتار پرخاشگرانه نشان می‌دهند و می‌ترسند که دنیا ترسناک است و اتفاق بدی برایشان بیفتد.

نوجوانانی که بازی‌های ویدئویی  آموزش برنامه نویسی کودکان و اپلیکیشن‌های خشونت‌آمیز بازی می‌کنند، بیشتر پرخاشگر هستند.

شخصیت‌های تلویزیون و بازی‌های ویدیویی اغلب رفتارهای پرخطری مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل انجام می‌دهند.

به همین دلیل است که برای والدین بسیار مهم است که در مورد استفاده فرزندانشان از رسانه ها نظارت داشته باشند و برای اطمینان از اینکه زمان زیادی را جلوی صفحه نمایش نمی گذرانند، محدودیت هایی تعیین کنند.

چه چیزی توصیه می شود؟آکادمی اطفال آمریکا (AAP) این دستورالعمل ها را برای زمان نمایش صفحه توصیه می کند:

نوزادان و کودکان نوپا تا 18 ماهگی: بدون استفاده از صفحه نمایش، اما چت ویدیویی با خانواده و دوستان مشکلی ندارد.کودکان نوپا 18 ماهه تا 24 ماهه: مدتی در صفحه نمایش با والدین یا مراقب خود می گذرانند.

کودکان پیش دبستانی: بیش از 1 ساعت در روز برنامه آموزشی، همراه با والدین یا مراقب دیگری که می تواند به آنها کمک کند تا آنچه را که می بینند، انجام دهند.

کودکان و نوجوانان 5 تا 18 سال: زمان تماشای تلویزیون، رسانه های اجتماعی و بازی های ویدیویی به محدودیت نیاز دارد. با نوجوانان خود صحبت کنید که ممکن است با محدودیت های رسانه ای دست و پنجه نرم کنند. رسانه ها نباید جای خواب کافی و فعالیت بدنی را بگیرند.

مشاهده  آموزش برنامه نویسی کودکان خشونت

یک کودک آمریکایی به طور متوسط ​​تا سن 18 سالگی 200000 عمل خشونت آمیز را در تلویزیون خواهد دید. در واقع، اغلب قهرمان با جنگیدن یا کشتن «افراد بد» برنده می‌شود.