مشکل جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی واقعی است برنامه نویسی کودکان ، بنابراین کسانی که مستقیماً از HTML و CSS می آیند ممکن است کار سختی داشته باشند. در مقایسه با سایر زبان ها، یادگیری آن نسبتاً ساده است.

محبوبیت بسیار محبوب است، اغلب با HTML و CSS همراه است. شماره 3 در شاخص محبوبیت PYPL در فوریه 2021. شماره 7 در شاخص TIOBE فوریه 2021. شماره 6 در رتبه بندی زبان های اصلی IEEE در سال 2019. مورد علاقه 58٪ از توسعه دهندگان StackExchange در سال 2020.طبق PayScale، میانگین حقوق 83 هزار دلار در سال.

مزایا سریع ترین و ساده ترین راه را برای ایجاد اسکریپت های سمت سرویس گیرنده که در مرورگر اجرا می شوند ارائه می دهد. یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب. پشتیبانی گسترده در برنامه های مختلف. در اکثر وب سایت های مدرن از جمله این مورد استفاده می شود.

معایب یادگیری برنامه نویسی کودکان  برای کسانی که فقط زبان های نشانه گذاری را می دانند می تواند دلهره آور باشد. دارای مشکلات امنیتی و پایداری بین مرورگرها است.PHPلوگوی PHPلوگوی PHP

PHP زبان انتخابی برای پروژه های بزرگ به خصوص خود وردپرس است. در گذشته، به دلیل قدیمی بودن و کندی آن، جامعه توسعه دهندگان را از هم جدا کرده بود و بسیاری هنوز متقاعد شده اند که یادگیری برنامه نویسی در PHP ارزش آن را ندارد.

اما PHP از PHP 5.x با تعدادی بهبود سرعت و ساختار به مد بازگشته است. بر اساس W3Techs، 79٪ از وب سایت های تجزیه و تحلیل شده از PHP استفاده می کنند.

یک چیز واضح است: این ابزار قدرتمندی برای ساخت برنامه های  برنامه نویسی کودکان سمت سرور است و در مقایسه با سایر زبان های اسکریپت نویسی، یادگیری آن آسان است. محبوبیت آن نزد برنامه نویسان جدید و انبوه پروژه های منبع باز مانند وردپرس به این معنی است که منابع یادگیری زیادی نیز وجود دارد.

ده ها فریمورک محبوب PHP مانند لاراول وجود دارد که می تواند کار توسعه PHP شما را آسان تر کند. با راه اندازی PHP 8.0، PHP سعی می کند دیگر فقط یک زبان برنامه نویسی باطن نباشد و به یک زبان برنامه نویسی کامل تبدیل شود.

پلتفرم باطن اسکریپت نویسی وب.دشواری یادگیری آسان، به ویژه برای مبتدیان.

محبوبیت # 6 در شاخص محبوبیت PYPL در فوریه 2021. # 8 در شاخص TIOBE در فوریه 2021. # 13 در میان زبان های اصلی سال 2019 توسط IEEE. مورد  برنامه نویسی کودکان علاقه 37٪ از توسعه دهندگان StackExchange در سال 2020 (اما 63٪ از آن می ترسیدند!)میانگین حقوق 65 هزار دلار در سال طبق PayScale.

مزایا یادگیری بسیار آسان است. به خوبی در توسعه وب جا افتاده است و به راحتی در وب سایت ها یافت می شود. نسخه های مدرن نسبتا سریع هستند. پیدا کردن کار به عنوان یک توسعه دهنده PHP آسان است.

معایب محبوبیت در مقایسه با زبان های جدید داغ مانند پایتون کاهش یافته است. بسیاری از توسعه دهندگان آن را دوست ندارند.

SQLMySQL و MariaDB پایگاه داده های محبوب مبتنی بر SQL هستندMySQL و MariaDB پایگاه داده های محبوب مبتنی بر SQL هستند

بسیاری می گویند که SQL از نظر فنی یک زبان برنامه نویسی نیست، زیرا نمی توان از آن به همان شیوه زبانی مانند C ++ یا جاوا اسکریپت استفاده کرد. اما هر چه آن را بنامید، به اندازه ابزارهای توسعه وب مهم است.

هدف اصلی SQL ارتباط با پایگاه داده وب سایت است. سیستم های مدیریت پایگاه داده زیادی مانند MySQL، MariaDB، SQLite و PostgreSQL وجود دارد، اما همه آنها از زبان SQL استفاده می کنند.

مدیریت پلت فرم پایگاه داده از باطن.دشواری یادگیری نسبتاً آسان برای کسانی که مهارت های برنامه نویسی دارند. هنگامی که برای عملکردهای پیشرفته استفاده می شود، می تواند  برنامه نویسی کودکان بسیار پیچیده شود.

محبوبیت # 9 در شاخص TIOBE برای فوریه 2021. # 15 در رتبه بندی IEEE از زبان های اصلی سال 2019. مورد علاقه 57٪ از توسعه دهندگانتوسط StackExchange در سال 2020.