sprite خود را انتخاب کنید و آموزش برنامه نویسی به کودکان  بلوک When flag clicked را از بلوک های رویداد اضافه کنید تا شروع شود. سپس یک بلوک Forever و یک بلوک If را از بلوک های Control اضافه کنید.

برای داخل شرط If، 2 بلوک Or را از بلوک های Operators بگیرید. یک بلوک یا بلوک را در دیگری یا بلوک قرار دهید و داخل شرط عبارت Touching _______ را اضافه کنید؟ مسدود کردن بلوک‌های سنجش

در داخل بلوک If یک بلوک Goto x: ___ و y: ___ از بلوک‌های Motion اضافه کنید تا اسپرایت به موقعیت شروع خود ارسال شود. (فقط مطمئن شوید که sprite را به موقعیتی که می خواهید از آن شروع کنید کشیده اید، سپس مقادیر x و y به طور خودکار در بلوک نشان داده می شوند.) Change lives را به بلوک -1 از بلوک های متغیر اضافه کنید، زیرا او در حال خوردن است سپس، آموزش برنامه نویسی به کودکان  یک نقطه در جهت 90 بلوک از بلوک های حرکت اضافه کنید. و اگر می‌خواهید وقتی Pacman با یک روح برخورد می‌کند، نویز ایجاد شود، یک بلوک صدا اضافه کنید.

11. بازی تمام شد

بازی زمانی به پایان می رسد که متغیر Lives شما به 0 تبدیل شود. در آن زمان شما باید همه چیز را متوقف کنید و همه جن های دیگر خود را پنهان کنید.

برای کدنویسی این مورد، با کلیک بر روی Pacman sprite و افزودن بلوک When flag clicked از بلوک های Event شروع کنید. سپس بلوک Forever و یک بلوک If را از آموزش برنامه نویسی به کودکان  بلوک‌های Control اضافه کنید. برای این شرط، یک بلوک رنگ سبز شش ضلعی "=" را از بلوک های اپراتور دریافت کنید. در یک طرف متغیر Lives را از بلوک‌های متغیر قرار دهید و در طرف دیگر فقط 0 را بنویسید. درون بلوک If یک بلوک Stop all از بلوک‌های رویداد و یک بلوک Hide از بلوک‌های Look اضافه کنید.

12. پس زمینه را تغییر دهید و GAME OVER را نشان دهید

اکنون زمان پایان نمایش است! روی پس زمینه ماز خود کلیک کنید. اکنون می‌خواهیم مطمئن شویم که پس‌زمینه زمانی که بلوک Lives از بلوک‌های متغیرها 0 باشد، تغییر می‌کنیم.

پشته خود را با بلوک وقتی آموزش برنامه نویسی به کودکان  پرچم کلیک شد از بلوک های رویداد شروع کنید. در زیر بلوک Forever و یک بلوک If از بلوک‌های Control اضافه کنید. برای شرط یک عملگر "=" بگیرید و در سمت دیگر متغیر Lives را از بلوک های متغیر قرار دهید. در طرف دیگر فقط 0 را بنویسید. در داخل بلوک If، پس زمینه Switch را به بلوک _______ از بلوک های Looks اضافه کنید.

13. زمین بازی ماز خود را بازنشانی کنید

اکنون زمان آن است که پیچ و خم خود را دوباره تنظیم کنید، بنابراین می توانید هر تعداد بازی که می خواهید انجام دهید. با بلوک وقتی پرچم کلیک شد از بلوک های رویداد شروع کنید. برای بازگشت به پس‌زمینه قبلی، یک پس‌زمینه Switch به _____ اضافه کنید و بلوک را از بلوک‌های Looks نشان دهید.

بلوک Go to x: ___ & y: ___ را بیرون بکشید و از بلوک‌های Motion در جهت 90 قرار دهید. (دوباره اعداد x و y شما به طور خودکار نشان داده می شوند و موقعیت فعلی اسپرایت شما را منعکس می کنند.)

هر دو متغیر (Lives) و (Scores) را با افزودن متغیر Set به ___ تنظیم کنید. برای ورودی Lives 3 و برای ورودی امتیاز 0.

آری شما یک بازی اساسی Pacman ایجاد کردید! در آموزش برنامه نویسی به کودکان  اینجا چند راه وجود دارد که می توانید بازی را هرچه بیشتر سفارشی کنید تا واقعاً آن را متعلق به خودتان کنید. سعی کنید یک یا دو سطح دیگر اضافه کنید. بسته‌های قدرتی را اضافه کنید که به Pacman قدرت می‌دهد تا ارواح را برای مدت زمان مشخصی بخورد. یا هر ایده دیگری که ممکن است تصور کنید اضافه کنید!