هرآنچه برای علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در  آموزش برنامه نویسی برای کودکان یک نوت بوک بزرگ نیاز دارید: راهنمای کامل مطالعه مدرسه راهنمایی توسط Grant Smith و Workman Publishing نوع: کتاب کار و راهنمای مطالعه محدوده سنی توصیه شده: 10 سال به بالا دانش پیش نیاز: ندارد مهارت های آموزش داده شده: امنیت سایبری، توسعه وب، اسکرچ، پایتون، تفکر محاسباتی

راهنمای جامع اسمیت که برای تقویت درک دانش‌آموز از اصول برنامه‌نویسی طراحی شده است، سیستم‌های محاسباتی، کد باینری، الگوریتم‌ها، حلقه‌ها، رویه‌ها، عبارات بولی، توسعه وب و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

اسمیت از دستگاه‌های یادگاری، نمودارها، نقاشی‌ها و تعاریف مناسب برای نوجوانان استفاده می‌کند تا به کدنویسان جوان کمک کند تا مفاهیم جدید را به نفع خود به کار گیرند. این کتاب یک همتای عالی برای شروع دوره های علوم کامپیوتر یا آموزش مستقل است.

این کتاب با استانداردهای ایالتی Common Core مطابقت دارد  آموزش برنامه نویسی برای کودکان و توسط معلمان برنده جایزه در سراسر ایالات متحده بررسی شده است.راهنمای کدنویسی برای کودکان 12 تا 16 ساله دریافت کدنویسی توسط دانکن بیدی و گروه یانگ ری وایرد استیت نوع: کتاب راهنما محدوده سنی پیشنهادی: 9 تا 16 دانش پیش نیاز: ندارد مهارت های آموزش داده شده: HTML، CSS، جاوا اسکریپت، توسعه وب

آیا نوجوان شما علاقه مند به ساخت یک وب سایت، بازی یا اپلیکیشن است؟ Beedie از تصاویر رنگارنگ استفاده می کند تا یادگیرندگان جدید را در سفر خود از طریق زبان های اصلی توسعه وب: HTML، CSS و جاوا اسکریپت راهنمایی کند.

خوانندگان جوان ماجراجویی قهرمانان کتاب، پروفسور بیرستون و دکتر ری را دنبال خواهند کرد، زیرا آنها تلاش می کنند الماس افسانه ای راهب را از دزدان جواهرات در امان نگه دارند. در طول مسیر، خوانندگان با شش مأموریت هیجان انگیز روبرو خواهند شد که به آنها کمک آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می کند تا مفاهیم اساسی را تسلط یابند. با انجام این ماموریت ها، یادگیرندگان جوان می توانند مهارت های کدنویسی واقعی را که توسعه دهندگان حرفه ای هر روز از آن استفاده می کنند، به دست آورند.

 پس از اتمام کتاب، دانش آموز شما آماده خواهد شد تا یک برنامه کاربردی را در وب طراحی و میزبانی کند.کدنویسی خلاقانه در پایتون: بیش از 30 پروژه برنامه نویسی در هنر، بازی ایرانیان سایبر و موارد دیگرنوشته شینا وایدیاناتان  نوع: کتاب کار پروژه محدوده سنی توصیه شده: 12 سال به بالا دانش پیش نیاز: ندارد مهارت های آموزش داده شده: پایتون، تفکر محاسباتی، حل مسئله

در کتابی که اصول برنامه نویسی را پوشش می دهد، وایدیاناتان بیش از سی پروژه سرگرم کننده و خلاقانه را معرفی می کند که نوجوانان می توانند از آنها برای شروع عشق مادام العمر به برنامه نویسی استفاده کنند. نویسنده از نقشه ها، فلوچارت ها، شبه کدها و نمودارها برای نشان دادن چگونگی جریان کنترل آموزش برنامه نویسی برای کودکان  از طریق یک برنامه استفاده می کند. دانش‌آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه چت‌بات‌ها، هنر هندسی، داستان‌های تعاملی، بازی‌های تاس و برنامه‌های آرکید ایجاد کنند.

این کتاب از Python، یک زبان منبع باز، برای ایجاد دانش برنامه نویسی اولیه خوانندگان خود استفاده می کند.برنامه نویسی بازی سه بعدی برای کودکان: جهان های تعاملی با جاوا اسکریپت ایجاد کنید نوشته کریس استروم نوع: کتاب کار مبتنی بر پروژه حدوده سنی توصیه شده: 10 سال به بالا دانش پیش نیاز: ندارد مهارت های آموزش داده شده: جاوا اسکریپت، توسعه وب، تفکر انتقادی

با کمی بیشتر از یک پنجره مرورگر، نوجوانانی که برنامه نویسی بازی های سه بعدی برای کودکان را می خوانند می توانند دانش واقعی خود را از زبان جاوا اسکریپت ایجاد کنند. Strom تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد بازی های تعاملی را مشخص می کند. هر فصل تمرینات عملی را معرفی می کند که به آرامی در پیچیدگی و اندازه ایجاد می شود. خوانندگان با ایجاد اشکال متحرک اولیه شروع می کنند، سپس ساختن وب سایت، مدل های پیچیده منظومه شمسی و موارد دیگر را یاد می گیرند.

هدف این کتاب کمک به مبتدیان برای ایجاد اعتماد به نفس در ایجاد برنامه های کاربردی قوی و مقیاس پذیر است. هر پروژه برای تشویق فرزند شما به استفاده از تفکر برنامه‌ای در طول چالش‌های حل مسئله طراحی شده است.

ماجراجویی در Minecraftتوسط دیوید ویلنوع: کتاب راهنمامحدوده سنی پیشنهادی: 11 تا 15دانش پیش نیاز: نداردمهارت های آموزش داده شده: پایتون، بهترین شیوه های برنامه نویسی، الگوریتم ها

آیا نوجوان شما به Minecraft معتاد است؟ خوشبختانه،  آموزش برنامه نویسی برای کودکان راهی برای تبدیل این وسواس به یک فرصت یادگیری وجود دارد. نوجوانان می توانند یاد بگیرند که چگونه کارکرد بازی محبوب و مبتنی بر بلوک را از طریق برنامه نویسی گسترش دهند.