مرحله 2: صفحه My Stuff با لیستی از پروژه ها باز  مسابقات اسکرچ  می شود. پروژه مورد نیاز برای اشتراک گذاری را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.

مرحله 3: دستورالعمل هایی را برای سایر کاربران در مورد نحوه تجربه پروژه خود (بازی / داستان / انیمیشن) اضافه کنید.

مرحله 4: یادداشت ها و اعتبارات را در مورد نحوه ایجاد پروژه خود و همچنین اینکه آیا ایده ها، اسکریپت ها یا آثار هنری را از سایر کاربران قرض گرفته اید، درج کنید. همیشه این کار خوبی است که به کاربرانی که کارشان را بر اساس آنها ساخته اید اعتبار دهید.

مرحله 5: روی دکمه اشتراک گذاری در نوار نارنجی مسابقات اسکرچ   بالای پروژه کلیک کنید.

وایلا!!! پروژه شما اکنون در دسترس جهان برای تجربه است. یک پیوند منحصر به فرد نیز به صورت خودکار برای پروژه مشترک ایجاد شده است که می توانید آن را کپی کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. Scratch همچنین یک کد جاسازی ایجاد می کند که می توانید آن را در وب سایت خود وارد کنید تا پروژه را در وب سایت خود لیست کنید. راهنمای دقیق گام به گام ما در مورد نحوه ذخیره و به اشتراک گذاری پروژه در Scratch را اینجا بخوانید.

 

توجه: پروژه ها را نمی توان از ویرایشگر آفلاین به مسابقات اسکرچ   اشتراک گذاشت. یک پروژه مشترک برای همه Scratchers قابل مشاهده است، حتی اگر وارد سیستم نشده باشند. هر کسی می تواند از پروژه مشترک برای ترکیب مجدد پروژه استفاده کند.

 

ایجاد یک تصویر کوچک برای پروژه اسکرچ شما

یک تصویر کوچک برای پروژه Scratch نماد نمایش پروژه در وب سایت Scratch است. از ریز عکسها برای ارائه پیش نمایش پروژه واقعی استفاده می شود. Scratchers از ریز  مسابقات اسکرچ  عکسها برای شناسایی ایده پشت پروژه استفاده می کنند. آخرین صفحه یک پروژه که معمولاً صفحه خالی است به تصویر کوچک پیش فرض پروژه ها تبدیل می شود. می توانید با استفاده از تب لباس در ویرایشگر Scratch یک تصویر کوچک سفارشی ایجاد کنید. راهنمای دقیق گام به گام ما برای ایجاد یک تصویر کوچک برای پروژه های اولیه خود از جمله ایجاد تصاویر کوچک متحرک را در اینجا بخوانید.

 

لغو اشتراک و حذف پروژه اسکرچ شما

مراحل حذف پروژه Scratch به شرح زیر است:

 

مرحله 1: با کلیک بر روی نماد <> از ویرایشگر Scratch به صفحه My Stuff بروید

مرحله 2: صفحه My Stuff با لیستی از مسابقات اسکرچ   پروژه ها باز می شود

مرحله 3: به پایین بروید تا پروژه/پروژه هایی را که می خواهید حذف کنید ببینید

مرحله 4: اگر پروژه شما به اشتراک گذاشته شده است، ابتدا باید قبل از حذف، اشتراک گذاری آن لغو شود. بر روی دکمه "unshare" در کنار پروژه کلیک کنید سپس روی "حذف" کلیک کنید.

مرحله 5: مانند سایر نرم افزارها برای حذف دائمی پروژه، به "سطل زباله" بروید و روی دکمه "تخلیه سطل زباله" کلیک کنید. از شما خواسته می شود رمز عبور حساب خود را تأیید کنید تا پروژه ها برای همیشه حذف شوند.

توجه: نمی توانید پروژه هایی را که برای همیشه مسابقات اسکرچ   حذف کرده اید بازیابی کنید. اگر می‌خواهید پروژه‌ای را که برای همیشه حذف شده است بازیابی کنید، Scratch توصیه می‌کند از تماس با ما با توضیح استفاده کنید، زیرا تیم Scratch هنوز می‌تواند آن را بازیابی کند.

 

ایجاد اولین پروژه اسکرچ شما

اکنون که درک خوبی از Scratch و اجزای مختلف آن مانند Sprites، Backdrops و Code Blocks داریم، اجازه دهید اولین پروژه Scratch خود را ایجاد کنیم:

 

مرحله 1: ویرایشگر Scratch را باز کنید. یک ناحیه مسابقات اسکرچ   کد خالی و یک cat sprite پیش فرض در ناحیه کد خواهید دید.

ویرایشگر اسکرچ

مرحله 2: یک sprite برای پروژه خود انتخاب کنید. وقتی Scratch باز می شود، اسپرایت پیش فرض Cat sprite است. Cat sprite را حذف کرده و اسپرایت دیگری را از کتابخانه sprite انتخاب کنید. ما یک اسپرایت ماهی را انتخاب خواهیم کرد.

 

خراش اسپرایت

ماهی اسپرایت را از کتابخانه جن انتخاب کنید

مرحله 3: یک پس زمینه به پروژه خود اضافه کنید. به مسابقات اسکرچ   انتخابگر پس زمینه بروید و پس زمینه «زیر آب 2» را انتخاب کنید.

 

پس زمینه خراش

پس زمینه "زیر آب 2" را از انتخابگر پس زمینه انتخاب کنید

مرحله 4: کد را به پروژه خود اضافه کنید. ماهی اسپرایت را انتخاب کنید و "وقتی پرچم سبز روی بلوک کلیک شد" را به ناحیه کد بکشید. این رویداد کنترلی است که اجرای کد را آغاز می کند. حالا کدی را به ماهی اسپرایت اضافه کنید تا 100 قدم جلو بروید. بلوک «حرکت مراحل» را از بلوک‌های  آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان  حرکتی بکشید و آن را روی 100 مرحله تنظیم کنید.

 

اسپرایت را انتخاب کنید

اسپرایت ماهی را انتخاب کنید و بلوک مراحل حرکت را بکشید

مرحله 5: اکنون صدا را به پروژه خود اضافه کنید. مسابقات اسکرچ   بلوک «صدای شروع» را از بلوک‌های صوتی بکشید و آن را روی «موج اقیانوس» تنظیم کنید. در Scratch، هر جن با لیست از پیش تعریف شده صداها همراه است. برای جن ماهی، اینها عبارتند از "موج اقیانوس" و "حباب". همچنین می توانید صداهای سفارشی را به یک اسپرایت اضافه کنید.

 

صدای خراش

یک بلوک "صدای شروع" اضافه کنید تا جلوه صوتی به پروژه خود بدهید.

مرحله 6: پروژه خود را ذخیره کنید. اگر به صورت آنلاین وارد شده باشید، پروژه به صورت آنلاین ذخیره می شود، در غیر این صورت از شما می خواهد که در رایانه خود ذخیره کنید.

 

آیا می دانستید؟

 

پروژه ها را می توان به صورت عمومی به مسابقات اسکرچ   اشتراک گذاشت تا سایر Scratchers نیز بتوانند از این تجربه لذت ببرند. می‌توانید دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه تجربه پروژه به سایر اسکراچ‌ها ارائه دهید و همچنین یادداشت‌ها و اعتبارات را در صورتی که از کار هر اسکراچر دیگری استفاده می‌کنید یا دوباره میکس می‌کنید، ارائه دهید.

 

بازی های خراش

قبل از شروع کاوش در دنیای بازی‌های اسکرچ، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که در واقع یک بازی اسکرچ چیست. بازی Scratch فقط یک بازی است که بر روی پلت فرم کدنویسی بصری مبتنی بر بلوک Scratch ایجاد شده است. ساخت بازی یکی از محبوب ترین راه ها برای یادگیری برنامه نویسی اسکرچ است. بازی‌های اسکرچ بین میلیون‌ها بازیکن و سازنده بسیار محبوب هستند، زیرا این پلتفرم یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ساخت بازی است. Scratch competitions  چیزی که آن را جذاب تر می کند این است که Scr