چرا کدنویسی را آموزش دهیم؟ چه کسی باید آن را آموزش دهد؟ و آموزش برنامه نویسی برای کودکان  چگونه معلمان می توانند شروع به کار کنند؟ نکاتی را در مورد نحوه وارد کردن کدنویسی به کلاس درس خود دریافت کنید.

دو دانش آموز ابتدایی در حال یادگیری کدنویسی هستند

تاثیر کدگذاری کامپیوتری بر زندگی مدرن آنقدر جهانی است که بسیاری از ما دو بار به آن فکر نمی کنیم! اما در پس هر پست رسانه‌های اجتماعی، انتخاب سرویس پخش جریانی، و برنامه تلفن هوشمند، البته، کد وجود دارد: سیستمی از توابع، فرمان‌ها و قوانینی که به زبانی خاص نوشته شده‌اند تا فناوری‌های دیجیتال ما به خوبی کار کنند. حتی با ظهور هوش مصنوعی و قدرت فزاینده آن برای کمک به نوشتن و ویرایش کدهای کامپیوتری، کدنویسان آموزش برنامه نویسی برای کودکان  انسانی هنوز در پشت صحنه هستند.

برای بسیاری از دانش‌آموزان، یادگیری کدنویسی اولیه می‌تواند تجربه‌ای توانمند باشد که طیف وسیعی از مهارت‌ها را آموزش می‌دهد: خلاقیت، حل مسئله، پشتکار، اعتماد به نفس و غیره. آموزش کدنویسی به دانش‌آموزان به آنها کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه کار دنیای مدرن داشته باشند و شاید روزی آینده دیجیتال را شکل دهند. نگران نباشید - حتی اگر خود را یک "تکنیکی" نمی دانید، فرصت های زیادی برای یادگیری در کنار آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دانش آموزان وجود دارد!

 

از این پیوندها برای رفتن به هر بخش زیر استفاده کنید:

 

کد نویسی چیست؟

چرا کدنویسی را آموزش دهیم؟

آیا کدگذاری در بین موضوعات و برنامه های درسی مرتبط است؟

دانش آموزان در چه سنی می توانند کدنویسی را یاد بگیرند؟

دانش آموزان قبل از یادگیری کدنویسی چه چیزهایی باید بدانند؟

چگونه آموزش کدنویسی را شروع کنم؟

بهترین منابع برای آموزش کدنویسی چیست؟

کد نویسی چیست؟

کدنویسی فرآیند نوشتن مراحلی است که کامپیوتر باید برای آموزش برنامه نویسی برای کودکان   رسیدن به یک هدف یا انجام یک کار دنبال کند. به طور معمول، کدنویسی با استفاده از یک زبان برنامه نویسی یا برنامه نویسی - مانند HTML، پایتون یا جاوا اسکریپت - انجام می شود که کدنویس از آن برای ترجمه ایده های خود به کلمات، عبارات و نحوی استفاده می کند که کامپیوتر آنها را می فهمد. به این دستورات «دستورات» نیز می گویند.

 

برنامه نویسی کامپیوتری فرآیند بزرگتر است: شامل شناسایی یک مشکل یا چالش، در نظر گرفتن راه حل های بالقوه، نوشتن کدی است که می تواند آن راه حل ها را اعمال کند، و سپس آزمایش آموزش برنامه نویسی برای کودکان  و بازنگری کد برای دستیابی به نتایج مطلوب.

 

برنامه‌های رایانه‌ای که برنامه‌ها یا «برنامه‌ها» نیز نامیده می‌شوند، عموماً می‌توانند بر روی طیف وسیعی از ماشین‌ها و دستگاه‌ها از جمله رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، کنسول‌های بازی و غیره اجرا شوند. آنها همه چیز را شامل می‌شوند، از سیستم‌عامل‌هایی مانند iOS، ویندوز، یا اندروید، برنامه‌های قوی مانند آفیس یا فتوشاپ، برنامه‌های مبتنی بر وب مانند نتفلیکس یا اینستاگرام، تا بازی‌هایی مانند Minecraft یا Candy Crush. هر کاری که کامپیوتر یا دستگاه انجام می دهد از طریق یک برنامه اتفاق می افتد.

 

 

 

تصویر

 

چرا کدنویسی را آموزش دهیم؟

برنامه نویسی فقط برای «تکنیک ها» یا بچه هایی که می خواهند روی رایانه کار کنند نیست. دلایل قانع کننده زیادی برای یادگیری کدنویسی برای همه دانش آموزان وجود دارد:

 

ممکن است لازم باشد: به طور فزاینده ای، برخی از استانداردهای آموزش برنامه نویسی برای کودکان  علوم کامپیوتر در ایالت های سراسر کشور اضافه می شوند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که بخشی ضروری از برنامه درسی است.

خلاقیت و بازنمایی: به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه خالقان دیجیتال باشند—تا وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و ویژگی‌های خود را ایجاد کنند. کدنویسی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا از تمام قدرت اینترنت و چند رسانه‌ای برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، استعدادها و خلاقیت خود استفاده کنند. به‌علاوه، تشویق همه بچه‌ها به یادگیری کدنویسی، نمایندگی کسانی را که برنامه‌های اساسی را که کنترل بسیاری از جهان را در دست دارند، توسعه می‌دهد.

مهارت‌های ارزشمند تفکر: یادگیری کدنویسی مهارت‌هایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که در حوزه‌های محتوا کاربرد دارند. دانش‌آموزان با یادگیری گفتن اینکه ماشین‌ها چه کاری انجام دهند، درگیر حل مسئله و تفکر محاسباتی می‌شوند که در همه رشته‌های دانشگاهی و حرفه‌ای کاربرد دارد. همانطور که میچ رسنیک، دانشمند کامپیوتر از MIT توضیح می دهد، "بیشتر افراد برای تبدیل شدن به دانشمندان یا برنامه نویسان حرفه ای کامپیوتر بزرگ نخواهند شد، اما آن مهارت های تفکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک، کار مشترک ... چیزهایی هستند که افراد می توانند از آنها استفاده کنند صرف نظر از اینکه چه هستند. در زندگی کاری خود انجام می دهند."

درک عمیق‌تر از فناوری: به دانش‌آموزان ویژگی‌های عینی نحوه عملکرد فناوری‌های روزمره را می‌آموزد. دانش‌آموزان درک بهتری از اینکه برنامه‌ها واقعاً برای انجام چه کارهایی کدگذاری شده‌اند و به نوبه خود، برخی از پیامدهای بزرگ‌تر استفاده از آن‌ها را درک می‌کنند.

فرصت‌ها: دانش فن‌آوری ارزشمند است و در تمام انواع مشاغل کاربرد دارد، بنابراین درک برخی از اصول اولیه فرصت‌های بیشتری را برای بچه‌ها باز می‌کند.

خوش می گذرد! کدنویسی می‌تواند به دانش‌آموزان فرصتی خلاقانه بدهد، و زمانی که شروع به دنبال کردن یک حرفه و سایر اهداف حرفه‌ای می‌کنند، به آنها کمک می‌کند.

"بیشتر مردم برای تبدیل شدن به دانشمندان کامپیوتر یا ب آموزش برنامه نویسی برای کودکان رنامه نویس حرفه ای بزرگ نخواهند شد، اما مهارت های تفکر خلاقانه، استدلال سیستماتیک، کار مشترک ... چیزهایی هستند که افراد می توانند بدون توجه به آنچه که در زندگی کاری خود انجام می دهند از آنها استفاده کنند."

 

 

 

تصویر

 

آیا کدگذاری در بین موضوعات و برنامه های درسی مرتبط است؟

آره!

 

از آنجایی که یادگیری کدنویسی مستلزم منطق، حل مسئله، برنامه ریزی معکوس و سایر مهارت های تفکر است که به طور گسترده قابل اجرا هستند، معلمان همه حوزه های موضوعی می توانند Teaching programming for children  کدنویسی را بخشی از حوزه محتوایی خود قرار دهند. در واقع دانشجو